A CLB a termékazonosítás új frekvenciáin

2011.12.15. 11:09 Módosítva: 2011.12.16. 16:26
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A jövő áruházában tökéletesen azonosított összetevőkből álló, ellenőrzött származású termékek, lopás biztosan és sorban állás nélkül kerülnek majd a fogyasztóhoz. Az RFID-nak, vagyis a rádiófrekvenciás azonosítási technológiának köszönhetően a termékek teljes körű nyomon követése és azonosítása biztosíthatóvá válik. A CLB Packaging Kft. már felkészült a termékszintű RFID –felvitel kihívásaira.

Az élelmiszeriparban már szabályozzák a termékek nyomon követhetőségét, a Tesco és Metro áruházak is alkalmazzák a raklap szintű RFID-t. Az átláthatatlan ellátási láncban a termékek azonosítására mind inkább növekszik a fogyasztók igénye és erre koncentrálódik az európai központi szabályzás is. Ezt a követelményt ragadta meg a CLB Packaging Kft. új fejlesztési projektjében.

„A CLB Packaging Kft. a Braille írás, az infra vonalkód és a QR kód költséghatékony felviteli technológiájának kutatása és alkalmazása után, már az RFID címkék felvitelére is képes. Már készítünk külföldre szánt termékekhez ilyen címkékkel ellátott dobozokat és, hogy érzékeltessük az RFID hatékonyságát, a Sugarbird divatmárkával együttműködve rövidesen reprezentáljuk is azonosítási rendszer összes előnyét”- mondta Dobronyi Tamás, Ph.D., a CLB Packaging Kft. kutatás-fejlesztési igazgatója.

A CLB Packaging Kft. egyik legnagyobb megrendelője részére, exportra készülő termékeik csomagolásához tesztelte és vezette be először az RFID felviteli a technológiát. Lényege, adatok tárolása és továbbítása RFID címkék és leolvasó eszközök segítségével. Az RFID segítségével a termékről minden fontos információ (származás, összetevők eredete, arányuk, ár, stb.) azonnal elérhetővé válik. A technológia további előnye, hogy teljesen kizárja a bolti lopást, megakadályozza a hamis termék polcokra kerülését, segít a készlethiány kizárásában, optimalizálja szállítást, és a vonalkóddal szemben lényegesen több információ rögzítésére és nagyobb távolságból történő felismerésre is alkalmas. Sőt, RFID-val a hosszas sorban állást is elfelejthetjük a jövőben a kasszáknál, mivel a címkék egyszerre történő leolvasására is képes az RFID olvasó, ellentétben a vonalkódos tételenkénti árleolvasással.

További információ

Dobronyi Tamás, Ph. D.
CLB Packaging Kft.
Budapest, Gyár utca 15.
tamas.dobronyi@clbpackaging.hu
http://www.clbpackaging.hu

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.