Az internetes vásárlást népszerűsíti az Extreme Digital
Budapest, 2012. május 15. – 2012-ben várhatóan 3% lesz az online vásárlások részesedése a teljes kiskereskedelemből. Az internetes vásárlások népszerűségének fokozása érdekében új hitelkonstrukciót vezet be a piacra az Extreme Digital, amely révén a legkedvezőbb, 0% THM-mel rendelkező hitelek már nemcsak a műszaki áruházlánc boltjaiban, hanem az interneten, a karosszékből ülve is elérhetők lesznek.
A GKI legfrissebb adatai szerint hazánk 9,96 millió lakosa közül 3,76 millióan használják az internetet, és 1,21 millióan vásárolnak rendszeresen a világhálón keresztül. Ennél azonban lényegesen többen próbálták már ki az online vásárlást, az Ipsos ASI tavaly év végi kutatása szerint a netezők 90%-a rendelt már legalább egy alkalommal valamit a webről. Az internetes vásárlás növekvő népszerűségét hűen ábrázolják az összesített forgalmi statisztikák is: * Becsült érték
A termékek internetes kiskereskedelmi forgalmának nemcsak az értéke, hanem a teljes kiskereskedelmi forgalomra vetített részesedése is stabilan növekszik: míg a 2010-es 133 milliárd a teljes piac 1,8%-át jelentette, addig ez 2011-ben már 2,4% volt, míg idén várhatóan 3%-ra nő. Az interneten a műszaki cikkek népszerűsége továbbra is töretlen, hosszú évek óta a leggyakrabban vásárolt termékek közé tartozik az élelmiszerek, a könyvek, a szállásfoglalások és a belépőjegyek mellett. Az átlagos vásárlási érték a vásárlások mennyiségének növekedésével párhuzamosan ugyanakkor folyamatosan csökken, a GKI adatai szerint jelenleg 7000 forint körül van.
Az internetes vásárlás fejlődésének azonban gátjai is vannak hazánkban. Ezek közül az egyik legnyilvánvalóbb az internet-penetráció: habár közel minden otthoni számítógép rá van csatlakoztatva az internetre, a lakossági számítógép-ellátottság mindössze 55%-os. A másik gát az, hogy a magyar internetezők idegenkednek az egyik legkényelmesebb fizetési metódustól, a bankkártyától – mindössze a neten vásárlók 43%-a fizetett már ily módon, a bankkártyás fizetés részesedése mindössze 5% az online kiskereskedelemben, a legtöbben az utánvétes módszert választják. A harmadik akadály pedig a bizalmatlanság: sokan nem szeretnek olyan terméket vásárolni, amelyet előtte nem volt alkalmuk kézbe venni, kipróbálni.
Az internetes vásárlás népszerűsítése érdekében vezeti be a piacvezető műszaki áruházlánc, az Extreme Digital új hitelkonstrukcióját, amely sokaknak hozhatja meg a kedvét az online tranzakciókhoz. A műszaki áruházláncnál jelentős részesedése van a hitelre történő vásárlásoknak – a teljes forgalom 9,5%-át ezek teszik ki. A különböző fajta hitelekből pedig érthető módon a legkedvezőbb feltételeket nyújtó, 0% THM-mel rendelkező hitelek a legnépszerűbbek, az összes hitelszerződés 55%-a ilyen. Ugyan az Extreme Digital rendszerében eddig is lehetett az interneten hitelt igénybe venni, ám ezek teljes hiteldíj mutatója mindig magasabb volt 0%-nál, így részesedésük nem haladta meg a 4%-ot. A 0%-os THM-mel bíró áruhitel igénybevételére a webáruházak döntő többségében eddig nem volt lehetőség – mostanáig.
A Magyar Cetelem Bank közreműködésével indított új szolgáltatás amellett, hogy a legkedvezőbb feltételeket – azaz 0% THM-mel bíró hitelt – kínál, igen kényelmes, hiszen minden részlete otthonról elintézhető, nem kell felkeresni egyetlen Extreme Digital szaküzletet sem. A hiteligénylés során az előzetes hitelbírálat villámgyorsan, mindössze másodpercek alatt lezajlik. A felhasználóknak ráadásul a biztonság miatt sem kell aggódniuk, mivel a rendszer a legfejlettebb, 128 bites SSL csatorna védelme alatt kommunikál a böngészővel.
Az új hitelkonstrukcióról további információ az Extreme Digital weboldalán található.