Timót, Xénia
-5 °C
0 °C
Index - In English In English Eng

Tej. Naggyá tesz

2012.08.08. 10:48 Módosítva: 2012.08.10. 15:32
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A tejfehérje 82 százaléka is beépülhet az izmokba

Hamarosan véget ér a nyaralás, újra benépesülnek a fitnesztermek, elkezdődnek az edzések. Akár fogyni, akár izmot építeni szeretnénk, célunk elérését segíti a tej fogyasztása.

Bármi legyen is a cél, a legjobban akkor járunk, ha edzés után tejet, tejes alapanyagú italokat, gyümölcsturmixot fogyasztunk. A fogyni vágyóknak a sovány termékek fogyasztása ajánlott. Az edzés után bevitt energiaforrásokkal szemben a szakértők alapvetően egy követelményt fogalmaznak meg: nagy mennyiségben tartalmazzon olyan proteineket, amelyeket a szervezet a legnagyobb mértékben tud az izmokba építeni. „A tejben lévő tejsavó kitűnően alkalmas az izomépítéshez” – mondja Bánvölgyiné Judit dietetikus.

A fehérjével együtt kisebb mennyiségű szénhidrát-bevitelre is szükség van. A tej és a tejtermékek az egyik legjobb utánpótlásnak számítanak, hiszen a bennük található proteinek akár 82 százalékban képesek hasznosulni az izmokban. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb most zajló sporteseményén 75 000 liter tej várja a sportolókat.

Ha biztosak szeretnénk lenni a sikerben, edzés előtt a boltokban keressük tejszív-logóval ellátott tejtermékeket, így mindig hazai gyártású, friss termékekkel építhetjük izmainkat.

Tejtermékek energia- és tápanyagtartalma

 Tejtermék  Energia
(kcal/100 g)
 Fehérje
(g/100 g)
 Zsír
(g/100 g)
 Szénhidrát (g/100 g)
 Tej (1,5%) 49 3,4 1,5 5,3
 Tej (2,8%) 60 3,4 2,8 5,3

Tejtermékek ásványi anyag tartalma

 Tejtermék  Kalcium
(mg/100 g)
 Magnézium (mg/100 g)
 Tej (1,5%) 114 18
 Tej (2,8%) 120 17

További információ

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.