2012.09.21. 10:45 Módosítva: 2012.09.21. 16:11
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A hulladékok szétválogatásával ténylegesen csökkenthetjük a környezet terhelését, megóvhatjuk a fákat, a vizeket. Tanítsuk meg gyermekeinknek is a szelektív hulladékgyűjtés szabályait!

Statisztikák bizonyítják, hogy a magyar lakosság pozitívan áll a szelektív hulladékgyűjtéshez. Országszerte több mint ötezer szelektív sziget van, az Országos Gyűjtési és Hasznosítási Terv (OGYHT) adatai mégis azt mutatják, hogy a keletkező hulladék alig öt százaléka kerül vissza az alapanyagok körforgásába. A jelenség mögött részben ismerethiány, részben széles körben terjedő tévhitek húzódnak meg.

Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) célja az ismeretek átadása, a tudatformálás. Ennek érdekében 2012 őszén első alkalommal indította útnak „Körforgó – szelektív forgatag” nevet viselő rendezvénysorozatát, amelynek célja, hogy a gyermekek játékos formában ismerkedjenek meg a szelektív hulladékgyűjtéssel és az anyagok körforgásával.

A fiatalok mindig is nyitottak az újra, az érdekességekre, a változásra és a váltásra. A rendezvényeken az érdeklődők olyan ismeretekre tehetnek szert, amelyek birtokában megérthetik és megtanulhatják a szelektív hulladékgyűjtés lépéseit. Mindenki életkorának és érdeklődésének megfelelő információkat kap: az óvodások a Lim-lom mesejáték kapcsán tanulják meg, hogyan válogassák szét a hulladékot, az idősebbek ügyességi játékok és egy érdekes kiállítás keretében kapnak útmutatást.

A Körforgó rendezvényein lesz kézműves sátor, készíthetünk merített papírt italos kartonból, valamint részt vehetünk a kiszolgált mobiltelefonok csúszkaversenyében és számos más izgalmas játékban.

Október 12-éig összesen tizenkilenc vidéki helyszínre látogatnak el a programok. A szelektív forgatagban részt vevő városok listáját, a pontos helyszíneket és a további információkat az érdeklődők a www.szelektivinfo.hu oldalon találhatják meg.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.