Koronavírus adatok

2022. jan. 17.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Antal, Antónia
-3 °C
6 °C
2014.01.28. 16:34 Módosítva: 2014.01.30. 09:52
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
„Azt gondoljuk nem elég csak észrevenni a tehetségeket, a kibontakozásukat minden lehetőségünkkel támogatnunk kell. Inspiráljuk, felkészítjük őket és piacképes diplomát adunk kezünkbe” – mondta Dr. András István, a DF rektora.

Intézményünk önállóságára büszke vidéki főiskola, amely dinamikus fejlődésének köszönhetően mára fejlett infrastruktúrával, korszerű laborparkkal és kutatási háttérrel egy jelentős ipari potenciállal rendelkező környezetben működik.

Vidéki főiskola vagyunk, éppen ezért nálunk különösen igaz a „családbarát” jelző. Nálunk a hallgató nem egy Neptun kód! Fontosak az emberi kapcsolatok, az odafigyelés, és az, hogy minden hallgató tudja, számíthat az intézmény dolgozóira.

A Dunaújvárosi Főiskola egyik fő küldetése, hogy a műszaki, informatika tudományág, a hozzájuk kapcsolódó képzések és kutatások területén az országban és nemzetközileg is egyaránt vonzó, biztos szakmai tudást adó főiskola legyen. Legalább ennyire fontos pozícióink megőrzése a gazdaságtudományok, a társadalomtudomány és a pedagógusképzés képzési területeken is.

Hallgatóink 6 alapszak, 2 osztatlan, mesterfokozatú végzettséget adó tanári szak, 5 mesterképzés, 14 szakirányú továbbképzés és 5 felsőoktatási szakképzési forma közül választhatnak (www.duf.hu/kepzesek)

Nyelvi képzéseink, a kettősdiplomás, valamint angol nyelvű alapképzéseink és az Erasmus program révén biztosítani tudjuk hallgatóink számára a lehetőséget, hogy a nemzetközi munkahelyi környezetben is helyt tudjanak állni. Hiszünk abban, hogy kihasználva egy kis szervezet előnyeit, proaktív gondolkodással, rugalmas és gyors döntéshozatallal alkalmazkodni tudunk megrendelőink - hallgatóink, és a gazdasági szféra - igényeihez..

Képzéseink, országos színvonalú laborparkunk, szakmai tudást és ismereket átadó oktatói gárdánk támogatásával azt szeretnénk, ha hallgatóink a végzettségüknek megfelelő helyen, hazai környezetben, a megfelelő munkakörhöz szükséges tudást megszerezve dolgoznának.

HADAT ÜZENÜNK A LEMORZSOLÓDÁSNAK, FÓKUSZBA ÁLLTJUK A TEHETSÉGGONDOZÁST ÉS A HALLGATÓI SIKERESSÉG TÁMOGATÁSÁT!

Tehetséges hallgatóinkat az alábbi programokkal támogatjuk:

  • szakkollégiumi rendszer
  • szakmentor rendszer
  • HASIT (Hallgatói Sikeresség Támogatása) projekt
  • pályázatokban való részvétel

A szakkollégiumok fő tevékenysége a hallgatók tanulási, szakmai továbbfejlődési feltételeinek javítása, ezzel segítve az értelmiségivé válást. A szakkollégiumok lehetőséget biztosíthatnak arra, hogy szabályozott kereteken belül minél nagyobb gyakorlati tudásra tegyenek szert a hallgatók. Ennek érdekében közös tanulási, kutatási programokon, konferenciákon vesznek részt és maguk is szerveznek különböző előadásokat, rendezvényeket, melyeken keresztül elsajátíthatják a magas szintű, naprakész szakmai tudást és bemutathatják, hogy mire képesek, milyen eredményeket értek el. Szakmai látogatások keretében többek között szakkollégistáink a Paksi Atomerőműbe, a Magyar Nemzeti Bankba, a Nokia Siemens Network Kft.-hez, a Korda Filmparkba, a TV2 és az MTV székházához látogattak.

Jelenleg négy szakkollégium működik a főiskolán, saját SZMSZ-el és féléves időszakokra vonatkozó tervekkel.

1. KAC (Kerpely Antal Computer Szakkollégium)

2. PKSZK (Pedagógiai és Kommunikációs Szakkollégium)

3. MSZK (Műszaki Szakkollégium)

4. GTSZK (Gazdálkodástudományi Szakkollégium)

A szakkollégiumokban résztvevő hallgatók száma az elmúlt években megháromszorozódott és túllépte a 150 főt. Az ő munkájukat több mint 30 oktató és kutató kolléga segíti. Az itt folyó munka magas színvonalát mutatja, hogy a leadott TDK-dolgozatok száma közel 30%-al nőtt 2010-hez képest, sőt az országos megmérettetések száma is emelkedett, 2013. tavaszán már 10 pályamunka kapott lehetőséget az Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK) történő bemutatásra.

Főiskolánk szakmentori rendszere azzal a szándékkal jött létre, hogy segítse hallgatóink zökkenőmentes beilleszkedését a főiskolai életbe.

Legfontosabb feladata a kiegyensúlyozott, a konfliktusait jól kezelő, magas önismereti szinttel rendelkező szakemberek képzésében való aktív közreműködés, ezért kollégáink folyamatos, egyéni, személyre szabott tanácsadást nyújtanak a hallgatók tanulási, tanulmányaikkal összefüggő ügyeinek intézésében.

HASIT (Hallgatói Sikeresség Támogatása) – projekt

A főiskola hallgató-, tanulásközpontú szemléletváltása révén (kritikus tárgyak/kurzusok azonosítása, hallgatóközpontú oktatásszervezési intézkedések, kritikus tárgyak oktatóinak érzékenyítése) kellő támogatással üzen hadat a lemorzsolódásnak 2014-ben is!

A projekt segítségével az alábbi tevékenységekre fókuszálunk a sikeresség elősegítése érdekében:

Szakmentori rendszer hatékony működtetése, sikerkritériumok azonosításaTanulásközpontú környezet létrehozásaHallgatói motiváltság növelése

A tehetséges, szakmai tudást elsajátítani vágyó hallgatóinknak lehetőséget biztosítunk pályázatokban való részvételre (pl. űrkutatási program, vörösiszap-kutatás), Hallgatóink így megismerhetik a főiskola speciális laboratóriumait, dolgozhatnak a legmodernebb gépekkel, valamint részt vehetnek az azokon folyó munkában, közben pedig megismerhetik az adott területhez kapcsolódó kutatási folyamatokat. Olyan ismeretekre tehetnek szert, ami a normál mérnöki ismereteknek általában nem része, és olyan kompetenciákra, amelyek még inkább elősegítik számukra a munkaerőpiaci versenybe való sikeres bekapcsolódásukat.

Honlapunk: www.duf.hu

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.