Több ezer új állás szeptemberben

2014.09.09. 15:59 Módosítva: 2014.09.10. 15:07
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Most érdemes állást keresni, mert a lassúbb nyári időszak után ősszel mindig felélénkül az online álláspiac, ugrásszerűen megnő az álláshirdetések és az álláskeresők száma is. Az internetes álláskeresési piacot uraló Profession.hu eddigi tapasztalatait várhatóan igazolja az idei ősz is.

„Ugyan még csak szeptember elején járunk, de az már jól látszik, hogy a nyári hónapokhoz képest fellendült az álláspiac. Nyáron a szabadságolások miatt a felvételiztetési folyamatok kissé lelassultak, keresleti oldalon pedig előtérbe kerül a szezonális és a diákmunka. Miközben a cégek már ekkor elindítják az ősszel esedékes projektekhez az új munkatársak keresését, évek óta megfigyelhető tendencia, hogy ez ősszel felerősödik, ilyenkor ugrásszerűen megnő a feladott hirdetések száma” – magyarázza Martis István, a Profession.hu vezetője. Munkavállalói oldalon szintén megnő az igény az új lehetőségek iránt, mert az őszi keresésbe bekapcsolódnak az érettségizők, a friss diplomások, a szakmát szerzők, vesznek új lendületet a munkahelyet váltani vágyók és a munkanélküliek. Nem véletlen, hogy ebben az időszakban zajlanak az állásbörzék és a HR szakembereknek szóló szakmai konferenciák is.

A Profession.hu rendszerébe tavaly csak szeptemberben például 5530 új pozíciót töltöttek fel. „Azt látjuk, hogy mára nem csupán az online álláshirdetéseink száma nőtt meg, hanem a megcélzott munkavállalók köre is kiszélesedett: a fizikai munkásoktól a diplomásokig, a pályakezdőkön át a tapasztalt vezetőkig nagyon eltérő szakmai háttérrel keresnek az ország minden megyéjébe munkatársakat nálunk. Ez várhatóan idén ősszel sem lesz másképp, jelenleg is 8000 ajánlat közül lehet választani” - folytatta Martis István hozzátéve, hogy egy év alatt több mint 60 ezer új pozícióval bővült az oldal és ez a szám évről évre növekszik.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.