Ideje másképp gondolni az Invitelre

2014.09.26. 18:03 Módosítva: 2014.09.30. 10:05
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Előfizethető ICT szolgáltatásokkal támogatják a hazai vállalatokat

Az Invitel nevével korábban főként a telekommunikációs szolgáltatásokat kötöttük össze, ám ez a kép mára jócskán megváltozott: a vállalat Európa egyik legmodernebb adatközpontjával büszkélkedhet, a legnagyobb gyártók minősített partnere, és ügyfeleik a hazai átlaghoz képest jóval nagyobb számban költöznek a felhőbe – foglalta össze Marton László, az Invitel ICT üzletfejlesztési igazgatója a vállalat eddigi eredményeit az Index számára.

A gazdasági válság óta a hazai vállalatok számára egyre nagyobb kihívást jelent az informatikai beruházás, így az infokommunikációs piacon is sokkal élesebb a verseny. Az Invitel mivel nyeri el ügyfelei bizalmát?

Az Invitel hazai szolgáltató, hazai mérnökökkel és szakemberekkel, így ismeri, érti az ügyfelek informatikai igényét, és velük együtt gondolkodva a legmegfelelőbb, egyedi megoldást választja ki számukra, hiszen egy kisebb cégnek egészen más megoldásokra van szüksége, mint egy multinacionális vállalatnak.

A közép- és nagyvállalatokat egyedi konstrukciók kidolgozásával támogatjuk, melynek során pontosan felmérjük az üzleti igényeket, és erre közösen választjuk ki az optimális informatikai megoldást.

Az ügyfelek konkrét igényekkel keresik meg az Invitelt, vagy inkább az Önök szakmai véleménye alapján döntenek egy szolgáltatás mellett?

Tapasztalataink szerint az ügyfeleket elsősorban az érdekli, hogy az igénybe vett ICT szolgáltatás hatékonyan támogassa az üzletmenetet, és nem feltétlenül szeretnének azzal foglalkozni, hogy a háttérben milyen komponensek, illetve technológia rejtőzik. Számukra ideális az a modell, hogy az Invitellel kötnek egy szerződést, és csak annyit látnak: jól kontrollálható havidíj mellett a rendszer működik, miközben mindent beruházási költségek nélkül, bérleti konstrukcióban megkapnak. Ennek érdekében dedikált ügyfélmenedzserek és egy 120 fős mérnök csapat támogatja ICT üzletágunkat.

Ön szerint mi a leginkább meghatározó irány a vállalati informatikai szolgáltatások fejlődésében?

Az ICT jövőjét egyértelműen a bérelhető, előfizethető informatikában látja az Invitel. Ezen felül jól skálázható szolgáltatásain keresztül lehetőséget kínálunk a kapacitás gyors és rugalmas változtatására. Mivel a hatékonyság, a megbízhatóság és a megtakarítás mindig is fontos szempont marad a cégeknél, így társaságunk továbbra is lát potenciált az  informatikai infrastruktúra kiszervezésében.

A Sága az Invitel előfizethető informatikai szolgáltatásaival fejlesztett

A nemzetközi szinten is sikeres, több szakmai és fogyasztói díjat elnyert húsipari vállalat az igényekhez igazítható informatikai megoldásokban látja a jövőt, és ennek megfelelően fejleszti IT irányítási rendszereit.

„A Sága már a kezdetektől fogva igénybe vesz telekommunikációs szolgáltatásokat az Inviteltől. Az együttműködés kiterjesztése 3 évvel ezelőtt indult, amikor megfelelő partnert kerestünk terveink megvalósításához és ez idő tájt az Invitel már meghatározó szereplője volt a hazai ICT szolgáltatói piacnak.”

– mondta el Takács Gábor, a Sága Foods Zrt. IT vezetője.

A Sága számára több előnnyel is járt az előfizethető informatikai megoldások bevezetése. Az IT infrastruktúra modernizációja tulajdonképpen beruházás nélkül valósult meg, miközben a működés is biztonságosabbá, megbízhatóbbá, tervezhetőbbé, és olcsóbbá vált. Az Invitel költséghatékony bérleti konstrukcióban biztosítja a Sága számára a hardvereszközöket.

Tudna példát mondani ezekre a szolgáltatásokra?

Egyre nagyobb számban veszik igénybe a vállalatok az olyan adatközponti szolgáltatásokat, mint például a szerver elhelyezés illetve -bérlés, melyek a megbízhatóság növelésén túl akár számottevő költségmegtakarítást is jelenthetnek számukra. Ugyanakkor a szerverek „házon kívül” történő tárolása minőség tekintetében egyáltalán nem jelent kompromisszumot, sőt: az Invitel adatközpontjaiban például 24 órás őrszolgálat, többszörösen ellenőrzött beléptetés, állandó hűtés és energiaellátás, gázos oltórendszerek és pormentes környezet védi az üzleti adatállományt.

A felhő alapú megoldásokra mennyire nyitottak a hazai vállalatok?

Az ismeretek hiánya, a bizalmatlanság, illetve adatbiztonsági okok miatt a hazai kis- és középvállalatok jelenleg mindössze 3 százaléka vesz igénybe felhőszolgáltatásokat. Az Invitel ilyen szempontból speciális helyzetben van, mivel esetükben a piaci „szokásoknak” pont az ellenkezője látszik. Ügyfeleik közül felhőszolgáltatásaikat a kkv-k mintegy 15 százaléka, valamint a nagyvállalati ügyfelek mintegy 2 százaléka veszi igénybe.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.