Magyar „start-appok” a világhír küszöbén

2014.11.10. 17:13
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Kicsik, magyarok, mind hasznára vannak az innovációra nyitott vállalkozásoknak, és mindannyian nyertek a Magyar Telekom üzleti appoknak meghirdetett versenyén. Bemutatjuk a piac legjobb üzleti alkalmazásait, amelyek közül több az ön kisvállalkozását is sikeresebbé teheti.

Üzleti appok közötti versenyt hirdetett 2014 nyarán a Magyar Telekom. A verseny célja, hogy minél több innovatív megoldás kerüljön a piacra, a vállalat nemzetközi beágyazottságát kihasználva akár a globális piacra is. A verseny nagy érdeklődés mellett zajlott, csaknem 16 ezer szavazat érkezett az appokat használó vállalkozásoktól. Lakatos Péter, a Magyar Telekom kkv-szolgáltatások vezérigazgató-helyettese szerint a kezdeményezés sikere bizonyítja, hogy a magyar vállalkozások is nyitottak a legfrissebb technikai megoldásokra is.

MiniCRM: Magyar app növesztheti nagyra a külföldi kkv-kat

Ügyfelünk kacagva kitörli cégünk ajánlatait? A vevő nem kap választ az érdeklődésére? A kliens a versenytárshoz fordul, mert bosszantja, hogy vállalkozásunk felesleges információkkal terheli? Az ehhez hasonló helyzetek megelőzésére készült a 2009 óta tökéletesített MiniCRM app, http://www.minicrm.hu/ amely a Magyar Telekom, majd a Deutsche Telekom üzletiapp-versenyén is elvitte a fődíjat.

A CRM (Customer Relationship Management) rendszerek nagyban gondolkoznak, a miniCRM viszont felépítésében a kisebb cégek igényeihez illeszkedik, ezzel együtt a kkv-k számára is megfizethető. A MiniCRM az ügyfélkapcsolatok támogatásával teszi jövedelmezőbbé az értékesítést. A konkurensek özönéből egyszerűségével is kitűnik, átlagos tudással 20-30 perc alatt elsajátítható a használata.

A 15 főt foglalkoztató cég szolgáltatásának ma 1800 aktív előfizetője van, köztük 350 magyar és 20-30 külföldi – svájci, belga, bolgár, román, marokkói – felhasználóval.

A magyar fejlesztésű app számára a nemzetközi sikert is elhozhatja, hogy a Deutsche Telekom hat országra kiterjedő együttműködési lehetőséget ajánlott fel a cégnek. A MiniCRM ezáltal a németországi anyacég szolgáltatás-portfóliójának részévé válhat.

A MiniCRM Zrt. színes ügyfélkörébe autószalon, médiavállalat, építőipari cég és webfejlesztő vállalkozás is tartozik. Ami közös bennük, hogy olyan prémium kategóriás terméket árulnak, amelynek megvételén az ügyfél hosszasan gondolkodik: ablakot, autót, utazást vagy felnőttképzést – mondta Leskó Norbert, a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója.

Bár az app önmagában nem csodaszer, a MiniCRM Zrt. ügyfelei között van olyan, aki évről évre megduplázta az árbevételét az elmúlt 2-3 évben. Az alkalmazás nélkül nem lett volna ekkora a növekedés – mondta a cégvezető olyan céges felhasználót is említve, aki annak ellenére tudott fejlődni az elmúlt időszakban, hogy az iparágát válság terhelte.

Ziteboard: Eszköz a vizuális együttműködéshez

A céges megbeszélések flip boardjait forradalmasító Ziteboard ( http://ziteboard.com) a „leghipebb” applikációnak járó különdíjat vitte el a versenyen. Az egyéni felhasználók számára ingyenesen elérhető fejlesztésük meglepően egyszerű: egy zoomolható üres papír, amely böngészőben fut, így minden platformot ugyanúgy elér. Nem kell hozzá tehát semmit sem letölteni, mégis feleslegessé teszi a meetingek fehér tábláit: amit a megbeszélésen felrajzolnak, automatikusan megjelenik a munkatársak készülékein – mutatta be a Ziteboard működését Gellai Richárd, a termék négy fejlesztőjének egyike. A vizuális kollaboráció akár úgy is megvalósulhat, hogy az egyik résztvevő Berlinben, a másik pedig Budapesten ül.

Jellegének megfelelően a Ziteboard elsődleges felhasználói olyan kis- és nagyvállalatok, amelyek szeretnék hatékonyabbá tenni a cégen belüli vizuális kommunikációt, de tesztelés közben sikerült felfedezni egy „trükkös, új piacot” is az alkalmazás számára. Kiderült, hogy a Ziteboard könnyen megragadja és fenntartja a gyerekek figyelmét, így jelenleg több iskolában is tesztelik a digitális táblával is összeköthető alkalmazást.

A júliusban elkészült fejlesztésnek ma 6000 felhasználója van. A készítők cégalapítás előtt állnak, és a versenynek hála, befektetési ajánlatot kaptak a Deutsche Telekomtól, tehát a jövőben összejöhet egy együttműködés a nemzetközi céggel.

Tappointment: Meghódítani Amerikát

Gondot okoz, hogy csak több körben tud időpontot egyeztetni a fodrásszal, a kozmetikussal vagy a fogorvossal? A Magyar Telekom versenyén a legjobb felhasználói élmény díját elnyerő Tappointment https://www.tappointment.com/mainpage/ rendszer lehetővé teszi, hogy a nap 24 órájában bárhol néhány másodperc alatt foglaljunk időpontot. Ugyanilyen egyszerűen jelezhetünk, ha módosítani szeretnénk, vagy halasztanunk kell a találkozót. Az app használatával a szolgáltatók is másra fordíthatják a pénzt és időt, amit klienseik visszahívogatására, kapcsolattartásra fordítanak.

Az alkalmazás – amely elérhető Androidon, iOS-en és weben egyaránt - nyáron teljesen új külsőt kapott egy új arculati vezető vezényletével. Az átalakítás egy átgondolt terv része volt – derül ki Lukács Zoltán, a Tappointment Kft. társalapítójának szavaiból. A magyar fejlesztésű appot jelenleg az amerikai piacon készülnek befuttatni, ahol a külcsín, a funkcionalitás és a kiváló felhasználói élmény egyaránt fontos ahhoz, hogy az alkalmazás kitűnjön a versenytársak közül. A Tappointmentnek erre minden esélye megvan: az USA-ban már tárgyalási fázisban vannak több szalonhálózattal.

A magyar piacon harminc szolgáltatóval kezdték az alkalmazás bétatesztelését. Az app legfőbb újdonsága, hogy egymásra vetíti a szolgáltató és az ügyfél naptárát, ezáltal egyszerűvé válik megtalálni a mindkettőjük számára ideális időpontot. “Az igény eddig is létezett okos foglalási rendszerekre, de a technológia még nem igazán volt adott néhány évvel ezelőtt. Az okostelefonok és a mobilnet térnyerése azonban lehetővé teszi, hogy alkalmazáson keresztül bárhol, bármikor képesek legyünk kommunikálni szolgáltatóinkkal” - mondta Lukács Zoltán.

"Rengeteg ötletünk, elképzelésünk van, amelyeket szeretnénk megvalósítani. A visszajelzések alapján választjuk meg az irányt és a prioritást. Hamarosan elkészülünk a piackész változattal, jelenleg a háttérfolyamatok automatizálásán dolgozunk" - mondta a cégvezető. Szeretnék elérni, hogy a Tappointment segítségével a kliensek megtalálják az igényeiknek leginkább megfelelő szolgáltatókat, a szolgáltatók pedig a rendszer használatával felgyorsítsák üzletmenetüket, jelentősen növeljék bevételeiket, üzleti hatékonyságukat.

A Tappointment Magyar Telekom különdíját a cégvezető komoly elismerésnek tartja: "a kívülről érkező pozitív visszajelzés mindig jó, remek motiváció, amely megerősít minket abban, hogy valami jó dolgot hozunk létre”.

iTaxik: A közönség kedvence

Az utasokat és a taxisokat köti össze a verseny közönségdíjasa, az iTaxik ( http://itaxik.hu/) applikáció. A GPS-alapú, okos kis app segítségével telefonos körök nélkül, egyetlen gombnyomással rendelhetünk taxit. Az app automatikusan a legközelebbi taxit értesíti a kliens rendeléséről, és mutatja azt is, hogy pillanatnyilag milyen messze van az utastól az autó. Rendelhetünk taxit adott időpontra, illetve helyre is, és az utazás végén értékelhetjük a sofőr teljesítményét.

A teljesen ingyenes alkalmazás a direktmarketinggel foglalkozó Optimusz Kft.-nek csupán egy fejlesztői kirándulása volt a mobilalkalmazások felé, az iTaxik mégis nagy sikert ért el a közönség körében.

Fél év alatt több ezer felhasználója lett az applikációnak, még a növekedés fázisában van. „Az elején kell ott lenni, a többi a felhasználókon múlik” – mondta Mutschler Péter, a cég ügyvezető igazgatója. Szavai szerint nagy dicsőség nekik, hogy az ő fejlesztésük vitte el a közönségdíjat a Telekom versenyén, mivel a piacon több hasonló app segíti az utazásszervezést.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.