Többet költünk nyugdíjbiztosításra

2015.02.27. 17:22 Módosítva: 2015.03.02. 11:07
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Többségünk aggódik, mennyi lesz a nyugdíja és miből fog megélni a nyugdíjazást követően - derül ki az Aegon Biztosító által elvégzett online kutatásából, amelyet több mint 38.000-en töltöttek ki.

Közel ugyanannyian hisznek az öngondoskodás fontosságában (40,9%), mint amennyien kizárólag csak az államtól várják az időskori anyagi ellátást (42,8%). Az Aegon Biztosító idén másodszor mérte fel, hogyan vélekednek az emberek a nyugdíjkérdésről és a tavalyi eredményhez képest a legmeglepőbb változás az, hogy többen és többet tudnak és hajlandóak nyugdíjcélú megtakarításra fordítani. Tavaly óta megduplázódott azoknak az aránya, akik havonta legalább 10.000 forintot tudnak saját erőből nyugdíj-megtakarításra fordítani. Továbbá, míg 2014-ben a válaszadók csak 47 százaléka tudott 5 ezer forintot, vagy ennél többet erre a célra fordítani, addig a mostani kutatásban ez a szám már 58 százalékra emelkedett.

Míg a nagy többség (67,6%) továbbra sem szeretne semmilyen kockázatot vállalni, ha a nyugdíjáról van szó, kis mértékben, 4,8-ról 5,9%-ra nőtt azok aránya, akik magasabb kockázatot is megfontolnának magasabb hozam reményében.

„Az életbiztosítási piac fellendülését hozta a tavalyi évben a 2014. január 1-től újra igényelhető adókedvezmény a nyugdíjbiztosítási szerződések után, melynek maximális mértéke évente 130.000.” – mondta Marosvölgyi Péter, az Aegon Biztosító online üzletágának vezetője. – „Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a piacon jelenleg megköthető szerződések legnagyobb része unit-linked termék. A mi online stratégiai célunk a kezdetektől az volt, hogy garantált hozamú és befektetési kockázatoktól teljesen mentes nyugdíjbiztosítással jelenhessünk meg a piacon és egy év távlatából elmondhatjuk, hogy a siker minden várakozásunkat felülmúlta.”

Az Aegon Relax nyugdíjbiztosítása az interneten keresztül kényelmesen megköthető, és most a március 31-ig tartó akcióban a biztosítást online megkötő felhasználók táblagépet kapnak ajándékba.

A kutatást az Aegon Magyarország Biztosító Zrt. Online Értékesítési és Ügyfélkapcsolati Igazgatósága végezte online kérdőív segítségével. A minta nem reprezentatív.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.