Porsche Classic Art – Modern és klasszikus találkozása
A vizuális művészeti pályázat lezárult, a képekből kiállítás nyílik
Széles sajtófigyelem mellett került megrendezésre a Porsche Classic Art – A Művészet Örök pályázat díjkiosztója, ahol a legjobb alkotások készítői pénzjutalomban részesültek. A kiállítás megnyitóján jelen volt Nánási Pál, hazánk egyik legismertebb fotóművésze, illetve Szurcsik József, a Magyar Képzőművészeti Egyetem rektor-helyettese is.
Évtizedek alatt a Porsche márka szinonimájává vált a tökéletes formának, a kimagasló teljesítménynek és az autógyártás művészi szintre emelésének. Éppen ezért a Porsche autók már számtalan művet ihlettek az idők során, azonban hazánkban idén került sor először arra, hogy a márkaképviselet a kezdeményezés élére álljon, és fiatal, tehetséges művészek számára hirdessen pályázatot, melynek központi eleme a Porsche már klasszikussá vált formavilága. A Porsche Centrum Budapest Magyar Képzőművészeti Egyetemen kiírt pályázat a művészeti értékek örökkévalóságát hangsúlyozza.
„A mai kor teremtő szándékából születő alkotások a későbbi idők alapkövei lesznek, rájuk építkeznek majd a jövő fiataljai” – ezekkel a szavakkal nyitotta meg Szurcsik József (Munkácsy-díjas festőművész) a legjobb alkotásokból készült kiállítást, melyet az érdeklődők június 18-ig tekinthetnek meg a Porsche Centrum Budapest szalonjában (1117 Budapest, Szerémi út 63.).
A kész pályaművekből megállapítható, hogy a fiatalok fantáziája számtalan változatos ötletet hozott, hiszen a Porsche egyáltalán nem szabott határokat sem művészeti irányban, sem témaválasztásban, sem az alkotások megvalósításában. Az ifjú művészeknek egyetlen dologból kellett ihletet meríteni: a Porsche Classic autók klasszikussá vált formavilágából.
Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója a megnyitón ígéretet tett arra, hogy a mostani kezdeményezés csak az első lépés a hazai művészeti élet támogatásában, a továbbiakban is számíthatunk a Porsche részéről hasonló pályázatokra. Kiemelte a szervezeten belüli csapatmunka fontosságát, illetve bemutatta a Porsche Classic Art – A Művészet Örök kampány magyarországi ötletgazdáját, Árvay Pétert, a márka marketingvezetőjét is.
A legjobb pályaművek közül szakmai zsűri és a Porsche Centrum Budapest Facebook oldalának lelkes közönsége választotta ki azt a hármat, amelynek alkotója dobogós helyezést ért el a pályázaton. A zsűri legmagasabb elismerését Csuth Péter (V. évfolyamos tervezőgrafikus) „I., II., III.” című műve nyerte el, mely több verzióban is bemutatja a már klasszikussá vált Porsche formavilág tökéletességét és állandóságát. Többek között ez a pályamű is megtekinthető a Porsche Centrum Budapest szalonjában. A helyszín különlegessége, hogy a világon hatodikként nyerte el a „Porsche Classic Partner” címet, mely által a Porsche Centrum Budapest szervize a veterán, vagy már legalább 10 éve nem gyártott Porschékhoz eredeti alkatrészeket, legmagasabb minőségű, szakértő karbantartást, javítást, felújítást vagy akár restaurálást biztosít.