2015.07.31. 12:01 Módosítva: 2015.07.31. 18:08
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Strandformáért izzadsz, és közben életet mentesz

A félmaraton vagy a Balaton átúszása közben sok minden lepöröghet az ember fejében: „kell az nekem, hogy ezred magammal izzadjak, fulladozzak a tűző napon, miközben a cél olyan távol van még, mint a McLaren-Honda a rajt-cél győzelemtől?” Persze tudjuk, hogy a célszalag átszakítása után fáradtsággal vegyes giga-büszkeség lesz úrrá rajtunk, ezért is érdemes csinálni. És persze sok más okból is: az önbizalom fröccsön és a formás külsőn túl az UNICEF most olyan lehetőséget kínál, amellyel még nagyobb értéke lehet a mozgásnak.

Általában nem azért sportolunk, hogy lágy komfortban élvezzük az életet: céllal izzadunk a futópályán, az uszodában vagy bárhol, ahol sportolási céllal mozgásba lendíthetjük testünket. A végcél egyénenként persze más és más lehet és olyanok is szép számmal vannak, akik - Paul Géraldy szavaival élve - a mozgást, mint utat jelölik meg célnak. A tömegsport lényege az, hogy a teljesítményünkkel sokat teszünk a testi-lelki egészségünkért. De mit tehetünk még, ha elértük a célunkat, de még mindig keressük a kihívásokat? Mi van a feszülő hasfalon és a bedurrant bicepszen túl, ami újabb adrenalin löketet adhat a mozgáshoz, a test karbantartásához?

Az UNICEF Magyarország május elején állt elő új közösségi adománygyűjtő felületével, az unicefcsapat.unicef.hu oldallal. Ez egy olyan felület, ahol bárki indíthat adománygyűjtést, aki valamilyen sportaktivitáson kíván részt venni. A vállalkozó kedvű sportőrülteknek nincs más dolguk, mint a sport eseményen való regisztrálás után létrehozni a saját, csapatuk vagy esetleg vállalatuk kampányoldalát, ahol a saját maguk által meghatározott összeggel segíthetnek a veszélyben lévő gyerekeknek

Gyerekek veszélyben

Gyerekek millióit veszélyezteti éhezés, víz-és gyógyszerhiány, háborús konfliktus, az erőszak és a nélkülözés más formái. Világszerte, naponta 16.000 gyerek hal meg 5 éves kora előtt megelőzhető okokból, amely esetek több mint fele a súlyos alultápláltságra vezethető vissza. Milliónyi további gyerek számára ma a világon a háború a mindennapokat jelenti, sok országban akár 10 éves gyerekeket is katonának és/vagy kényszerítenek más rabszolgamunkára, a lányok szinte minden esetben a helyszínen válnak erőszak áldozatává. Ezekből a háború sújtotta országokból, mint például Afganisztán, Dél-Szudán, vagy Szíria menekülni kényszerülnek családok ezrei naponta. Sőt sokszor gyerekek egyszál magukban vágnak neki több ezer kilométeres, életveszélyes, akár embercsempészek „segítségével” az útnak. Az UNICEF azért dolgozik, hogy ezeknek a gyerekeknek ne vesszen el a gyerekkoruk és szerencsésebb társaikhoz hasonlóan – sporthasonlattal élve – állhassanak rajtvonalhoz.

Olimpiai- és világbajnokok társaságában

A közösségi adománygyűjtő felület sikerességét mutatja, hogy eddig két eseményen már közel 500 ezer forintnyi adományt sikerült összegyűjteniük a sporttársaknak. Az összegből tiszta vizet, gyógyszert és terápiás élelmiszert ad az UNICEF a hányatott sorsú gyerekeknek. A közösségi sporteseményekhez kapcsolódó kampányokhoz a lelkes amatőrökön kívül olyan sportolók is csatlakoztak, mint a hatszoros világ- és kétszeres Európa bajnok aerobikos Katus Attila, a világbajnok ökölvívó Erdei „Madár” Zsolt, vagy éppen kétszeres magyar olimpiai bajnok vízilabdázó, Gergely István. Az így összeálló teamben profi versenyzők és amatőr sportemberek közösen, az UNICEF csapat tagjaiként vált-vállvetve gyűjthetnek és hajthatnak a rászoruló gyerekekért. Az UNICEF csapat tagjaként, mindenki hős lehet, mindenki nemes célt segíthet, miközben legkedvesebb hobbijának is hódol.

A legközelebbi sportesemény, ahol újfent összeáll az UNICEF csapat, a szeptember 13-i WizzAir Budapest Félmaraton. Itt már remélhetőleg a világbajnoki címűket megvédő vízipólósok, a Magyar Speciális Olimpia Szövetség tagjai és további ikonikus élsportolókkal kiegészülve indulhat a gyűjtés és a futás. Elkészülni, vigyázz, rajt!

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.