A MOL Bubi a városkép részévé vált

2015.10.21. 17:40 Módosítva: 2015.10.22. 11:13
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A tavaly indult budapesti közbringa rendszer bérlőinek száma folyamatosan növekszik. A MOL által támogatott MOL Bubi töretlen népszerűségéhez hozzájárul, hogy mára 98 gyűjtőállomás, 2159 dokkolóállás és 1150 kerékpár várja a használóit. A MOL Bubi mára a belvárosi életkép részévé vált, használata egy életérzés, életforma. A MOL Bubin felül azonban számos egyéb fenntartható fejlődést elősegítő programot segít megvalósítani a MOL.

De nem csak a MOL Bubi az egyetlen olyan program, amellyel környezetünket, életvitelünket javíthatjuk.

Bár manapság a zöldfelületek aránya rohamosan csökken, a MOL Zöldövezet Programjával települések, lakóházak pályázhatnak zöldterületeik megújítására és közösségi kertek kialakítására minden évben. A program azonban nemcsak környezetünk megóvását tűzte ki nemes céljául, hanem a közösségek összefogását, a környezettudatosság erősítését is mind vidéken, mind pedig akár a hetedik kerületben.

Egyre többen ismerik fel a világ nagy cégei közül azt, hogy már nem csak a termékük, hanem a mindennapi élet minőségéért is felelősséggel tartoznak. A nagy olajipari vállalatok neve és a világ jövőképe egy mondatban azonban általában csak a környezetvédelem kapcsán jelenik meg. Pedig ezek azok a vállalatok, amelyek rendelkeznek akkora gazdasági erővel, amely alapjaiban befolyásolja gyermekeink és országunk jövőjét. Joggal merül fel: mit adnak vissza ezek a vállalatok a társadalomnak? Tényleg számít, hogy tankolásnál hol állunk meg?

A MOL a benzinkutakon hagyott forintjaink jelentős részét visszaforgatja a magyar gazdaságba, társadalomba. Felelősségének tudatában és súlyának megfelelően – mint Magyarország egyik legnagyobb vállalata – vesz részt a jövő építésében. A vállalat évente mintegy 1,7 milliárd forinttal támogat kulturális, szociális, közlekedési programokat is a környezetvédelmi akciókon felül.

A már említett MOL Bubin és Zöldövezeten felül egyéb rövidtávon hatását éreztető kezdeményezés gazdája a MOL. A vállalat felismerte, hogy a tehetséges fiatalok támogatása kulcskérdés a jövő szempontjából. Ahhoz, hogy egy speciális területen tevékenykedő vállalat biztosítsa a pozícióját folyamatos képzett utánpótlásra is szüksége van. Hogyan oldja meg ezt a MOL? Kialakított a földtudományi és olajipari műszaki tudományokat hallgató egyetemisták számára egy tehetségfejlesztő programot, perspektívát kínálva ezzel számukra és magának a vállalatnak is. Ilyenkor mindenkiben felmerül a kérdés, hogy mi a helyzet a többi fiatallal. A vállalat a tehetséggondozást felkarolva 2006-ban létrehozta az Új Európa Alapítványt, amely a tehetséggondozás magja a cégnél, és amely évente körülbelül 125 millió forintot fordít támogatási programjaira. Az Alapítvány programjai között szerepel a 10 és 18 év közötti tehetséges sportolók, művészeti vagy tudományos eredményekkel bíró fiatalok támogatása, vagy épp gyermekekkel foglalkozó civil szervezetek segítése. Az elmúlt években közel 5000 egyéni sportolót, és 40 csapatot támogatott a MOL a Tehetségtámogató Program keretében.

Még egy „kézzel fogható” a vállalat mellett az egyedi fejlesztésű gumibitumen terméke. Magyarországon évente kb. 30-40 ezer tonna gumiabroncs hulladék keletkezik. A MOL egy olyan technológiát fejlesztett ki, amely a gumiabroncs hulladékfeldolgozásával legalább 50%-kal hosszabb élettartamú, alacsonyabb fenntartási költségű, valamint jobban terhelhető utak építését teszi lehetővé. Végignézve a szerteágazó kezdeményezéseket igen is valóban számít, hol állunk meg.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.