Átalakul a klasszikus munkaerő toborzás

2016.11.04. 15:43 Módosítva: 2016.11.04. 15:43
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, ugyanis alkalmazkodni kell az Y, és a jövőben a Z generációs munkavállalók médiafogyasztási, tájékozódási szokásaihoz.

Lajkó Erika, a Bunge Zrt. HR vezetője arról számolt be előadásában a budapesti Akváriumban rendezett HR Festen október végén, hogy a toborzás során az egyik legnagyobb kihívást az Y generációs (1980-1999 között született ) munkaerő elérése jelenti. „Három munkahely betöltésére kaptunk megbízást az agrárkereskedelmi divíziónktól tavaly. Egyetlen ilyen feladatkörrel másfél év alatt, százötven munkaórát töltöttünk, azonban a klasszikus toborzási módszereink nem hozták el a remélt eredményeket, pedig a korosztály számára fontos hívószavakat kommunikáltuk: mint csapatmunka, munkakörülmények, munka-magánélet egyensúlya - amit ráadásul munkavállalói elégedettségi vizsgálataink is kiemelkedő eredménnyel jelöltek. Ekkor újragondoltuk a kérdést, s marketing ügynökségünkkel, az Isobarral együtt megfogalmaztuk a megoldást: ahhoz, hogy ezt a korosztályt elérjük üzeneteinkkel, figyelembe kell vennünk e generáció megváltozott tartalomfogyasztási szokásait. Fontos felismerés volt az is, hogy a keresleti piacon a munkáltató márkává válik, a pozíció pedig termékké. Így született meg a toborzó videó ötlete” - mondta el a HR vezető.

Lipcsei Kornélia Tőzsér Máté Lajkó Erika (1)

„Szerettünk volna olyan fiatalokat felvenni, akik magabiztosan beszélnek angolul, gyorsan tanulnak, valamint proaktív személyiséggel rendelkeznek, s hogy olyan Tradereket neveljünk ki, akik képesek önállóan árazni agrár termékeket és a kereskedelmi feladatok is ellátni”- tette hozzá Lipcsei Kornélia, a Bunge Zrt. HR Business Partnere.

„Az ügynökségünk tapasztalataiból és a kutatási adatokból tudtuk, hogy a pályakezdő fiatalok eléréséhez személyesebb toborzási eszközt kell keresnünk. A leghatékonyabban a közösségi térben tudjuk elérni őket, s a videó erre a legalkalmasabb eszköz. Világossá vált, hogy mindent meg kell mutatnunk benne, ami az Y generáció számára fontos lehet a céggel és az adott munkakörrel kapcsolatosan, hiszen ezek döntő fontosságúak. A sikerhez szükséges volt a megfelelő kommunikációs platformok kiválasztására is: a két fő média csatornánk a YouTube és a Facebook volt, de együttműködtünk tizenhat felsőoktatási intézmény hallgatói önkormányzatával is a videó terjesztésében” - vette át a szót Tőzsér Máté, az Isobar Budapest Content Marketing Producere.

A Bunge toborzó videója itt tekinthető meg

Az elkészült toborzó videót 17 ezren tekintették meg Facebookon, 19 ezren YouTube-on, a végeredmény pedig kézzelfogható volt: mind a három munkavállalóját megtalálta a Bunge HR osztálya. „Nagy fejtőrést okoz a vállalatoknak a toborzás, azonban egyértelműen látható, hogy az Y, majd pedig a Z generáció (Az 1990-es évek végén vagy azután született emberek) esetében hatványozottan fontos, hogy kövessük a kommunikáció fejlődését. Ők az okostelefonok digitális világában szocializálódtak, így ezen a felületen kell a megfelelő időben, s megfelelő mondandóval eljuttatnunk az üzenetünket. Az adott munkahelyeket pedig az ő ízlésüknek megfelelően kell vonzóvá tennünk, hiszen nem csak a tájékozódási attitűdök változnak, hanem a munkáltatóval szemben támasztott elvárások is” - zárta gondolatait Lajkó Erika.

A projekt esettanulmányáról készült film itt látható

További információ

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.