Illés
17 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

A Kárpátok Maradonája magyar gyerekekkel focizik

2017.05.29. 14:00 Módosítva: 2017.05.29. 14:00
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A nyolcvanas-kilencvenes évek egyik európai klasszisa, a Kárpátok Maradonájának nevezett román labdarúgó, Gheorge Hagi és a magyar legenda, Nyilasi Tibor nyitja meg az idei Danone Focikupa a Gyermekekért nevű torna döntőjét június 10-én az Angyalföldi Sportközpontban. A győztesek ősszel Zidane-nal is találkozhatnak a nemzetközi döntőn Amerikában.
Forrás: Bucuresti FM
Forrás: Bucuresti FM

A hétvégén lezajlott a Danone Focikupa a Gyermekekért U12 kupa utolsó három regionális elődöntője is, így kialakult a finalisták tabellája. A budapesti nemzeti döntőbe a Békéscsaba Labdarúgó Akadémia, a Bozsik Akadémia Nyíregyháza, az Eger Plútó, az ETO Futball, az FTC, a kaposvári Bene Ferenc Labdarúgó Akadémia, a Monori SE, az MTK U12, a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia, a Szeol SC, az UTE, valamint a ZTE FC csapatai jutottak be. A csapatok június 10-én az Angyalföldi Sportközpontban mérkőznek meg. A győztes a világ legnagyobb, gyerekeknek rendezett profi labdarúgó kupáján, 32 ország csapatai között képviseli majd Magyarországot ősszel az Amerikai Egyesült Államokban, New Jersey-ben.   Danone Focikupa kep 01

Minden eddiginél több résztvevő

A nemzetközi torna, a Danone Nations Cup immár 16 éves múlttal rendelkezik, és ez idő alatt mintegy 2,5 millió gyermek vett rajta részt világszerte. Ez igen jelentős, hiszen az U12-es korosztálynak kevés valós megmérettetési lehetősége van, erre pedig ez a torna tökéletes. A résztvevő országok és az országokon belül a csapatok száma évről évre nő. Itthon a Danone Focikupa a Gyermekekért idén a Magyar Labdarúgó Szövetség Grassroots Programjának szakmai támogatásával és jóvoltából ugyancsak kibővült. Míg tavaly mindössze 240 gyermek vett részt a programban, addig az idén 12 régióban, régiónként 8, összesen tehát 96 csapat képviseletében 1152 gyermek vesz részt a tornán.

„A Danone Focikupa a Gyermekekért célja, hogy népszerűsítse a sportolást és az egészséges táplálkozást a gyerekek körében” – mondta Gyergyói-Szabó Anita, a Danone külső kommunikációs menedzsere. Vállalatunk különös figyelmet fordít az egészségi állapotuk vagy szociális helyzetük miatt hátrányt szenvedő gyermekekre is. Az idei Danone Focikupában egy valós nemzetközi megmérettetés lehetőségét nyújtjuk a résztvevőknek, miközben a sportszergyűjtéssel az állami gondozásban élő gyermekek sportolási körülményein igyekszünk javítani” – tette hozzá.

Danone Focikupa kep 02

Nyilasi, Hagi és Zidane is buzdítja a gyerekeket

A tornát minden résztvevő országban híres labdarúgók támogatják, Magyarországon Nyilasi Tibor, az MLSZ elnökségi tagjának fővédnökségével valósul meg a kupa. A két klasszis, Nyilasi és Hagi június 10-én személyesen is részt vesz a budapesti döntőn és a mérkőzések az ő kezdőrúgásaikkal indulnak el. A döntő győztes csapata ősszel New Jersey-be utazik, ahol 32 ország legjobbjai csapnak össze. A magyar gyerekek a tengerentúlon személyesen találkozhatnak a torna nemzetközi fővédnökével, Zinedine Zidane-nal is.

Fókuszban az egészség

Magyarországon 2017-ben a Danone és a Magyar Labdarúgó Szövetség Grassroots Programja által közösen megrendezett U12-es torna célja, hogy a sporton és a labdarúgáson keresztül egészséges életmódra, valamint kiegyensúlyozott táplálkozásra nevelje a gyermekeket, ebben a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, a torna szakmai partnere segíti a kezdeményezést.

Danone Focikupa kep 04

Foci és jótékonyság

A Danone Focikupán tavaly állami gondozásban és nevelőszülőknél élő gyermekek csapatai vettek részt. Idén az MLSZ segítségével a profi labdarúgó akadémiák és focisulik sportszer- és sportfelszerelés gyűjtéssel segítik a torna tavalyi résztvevőit. Az adományok egy részét a regionális elődöntők helyszínein adták át, egy részük pedig a budapesti döntőn kerül a lehető legjobb helyre.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.