Az újrahasznosítás egyszerűbb, mint gondolnánk

2017.06.23. 15:40 Módosítva: 2017.06.23. 15:40
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Az alumíniumból készült kávékapszulák fenntarthatósága és környezetünkre gyakorolt hatása állandó téma és egy olyan kérdés, ami a Nespresso-t, a legismertebb kávékapszula gyártóját állandó fejlesztésekre ösztönzi. Az alumínium újrahasznosíthatóságához nem fér kétség, hiszen korlátlanul feldolgozható alapanyag, ami emellett tökéletesen óvja a kávé aromáját is, biztosítva ezzel a prémium minőséget.

A Nespresso Magyarországon 2012-ben indította el újrahasznosítási programját, amikor kialakította az első használt-kapszula gyűjtőpontot az Andrássy úti üzletben. Jelenleg hat budapesti Boutique-ban, vidéken pedig a győri és a pécsi Árkádban tudják a vásárlók leadni a használt kapszuláikat.

Nespresso recycling 04

2017 júniusa újabb mérföldkő a Nespresso-rajongók számára, hiszen mostantól már futárszolgálat segítségével az új kapszulák átvételével egy időben ingyenesen, az ország bármely pontjáról visszaküldhetik használt kávékapszuláikat, amelyek újrahasznosításáról a cég gondoskodik.

Az új szolgáltatás segítségével a vásárlók akár a lakásuk elhagyása nélkül is gondoskodhatnak arról, hogy az alumínium újrahasznosított formában új életre kelhessen. Ezzel az egyedülálló, új megoldással a Nespresso az első olyan kávégyártó, amelyik országosan mindenki számára elérhetővé teszi a kapszulák újrahasznosítását.

A XXI. században azonban a környezettudatosság itt még nem állhat meg. A cég The Positive Cup nevű programjának egyik célkitűzése, hogy 2020-ig globálisan 100%-ra bővítsék a jelenleg 75%-on álló használt kapszulák visszagyűjtési arányát egy olyan zárt lánc megteremtésével, amelynek kulcsa az innovációban rejlik. A begyűjtött alumíniumkapszulákat számos termék alapanyagaként hasznosítják újra, lehet belőle például bicikli, ablakkeret vagy éppen új kávékapszula.

További információ

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.