Mit szólna, ha idén félmillióval többet költhetne nyaralásra?

2018.07.25. 15:11 Módosítva: 2018.07.27. 09:30
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Minden nyaralás előtt megfogadjuk, hogy az idén nem lesz felesleges stressz, és mindent előre megszervezünk, lefoglalunk, elintézünk. Mégis akadnak adrenalin függők, akik az utolsó pillanatban indulnak el, és a jegypénztáraknál akarnak jegyhez jutni a 10 perc múlva induló vonatra, főszezonban. Ha nem akarunk közéjük tartozni, érdemes átnyergelni az online vonatjegyvásárlásra: akár 20 százalékkal olcsóbban is utazhatunk így, de Simple fiókba mentett kártyával fizetve nyerhetünk egy félmillió forinttal feltöltött bankkártyát, vagy egy egész évre szóló, díjmentes belföldi utazást biztosító vonatbérletet is.

Végre itt a jól megérdemelt pihenés ideje, sikerült minden projektet lezárni, átadni, vagy elhalasztani. A szállást lefoglaltuk, a programokat megterveztük

- annak tudatában, hogy úgyis alakul -, a bringákat felkészítettük és a hátizsákokat is bepakoltuk.

Lejutás a Balatonra, 1. verzió

Kipattanunk az ágyból, és magunkat is meglepjük, mennyire összeszedettek vagyunk már korán reggel. A csomagok összekészítve, a tízórai a hűtőtáskában, még egy ráérős kávé is belefér az erkélyen. Az indulás előtti percekben aztán kiderül, hogy nincs meg az egyik mobil. Hiába csörgetjük, ügyesen lehalkítottuk – elvégre szabin vagyunk, senki ne merészeljen minket hívni az elkövetkező két hétben. A csomagokat szétkapjuk, felforgatjuk a lakást, aztán 10 perc múlva megtaláljuk a telefont a szennyestartóban. Soha nem fog kiderülni, hogyan került oda, és ki a felelős ezért.

De ez most mindegy is, 15 perces késésben vagyunk. Simán behozzuk, és ha egy kis mázlink van, a vonatjegyet is gyorsan megvesszük az automatából. Felpattanunk a bringákra, és meg sem állunk a HÉV-ig, ahol integetünk az előttünk elhúzó szerelvénynek. Így már 20 perc mínuszban vagyunk.

Nem stresszelünk, nyaralunk, de a mosolyunk nem túl őszinte. A vasútállomáson áll a sor az automaták előtt is, mindenki olyan komótosan veszi meg a jegyet, mintha nem is Budapesten, hanem valamilyen dél-olaszországi falucskában lennénk, ahol az időnek alig van jelentősége.

Aztán bekövetkezik az, amit már útközben is sejtettünk: lekéssük a vonatot. Ott állunk a bringákkal és a cuccokkal felpakolva, a vonatunk pedig gurul ki a pályaudvarról, boldog nyaralni indulókkal, akik éppen most küldik az első utazós szelfiket az irodában maradóknak.

A csalódottságunk szavakkal le nem írható, nem várjuk meg a következő vonatot, irány haza. Már csak azért is autózni fogunk, az autópályán úgyis gyorsan behozzunk ezt a kis lemaradást. Elképzelésnek ez nem volt rossz, de nem számoltunk azzal, hogy vár még ránk a kerékpártartók rögzítése, nem találjuk a csavart, aztán a kulcsot, aztán átpakolunk bőröndbe, cipelje az autó. Most itt araszolunk a dugóban, valahol Érdnél, és nagyon utáljuk magunkat, hogy nem vettük meg előre online a vonatjegyet. Csak pár mozdulat lett volna a telefonon.

Lejutás a Balatonra, 2. verzió

Kipattanunk az ágyból, és nyugodtan, kényelmesen megisszuk a napindító kávét. Igaz, 10 percig keressük az egyik telefont, amit végül a szennyestartóban találunk meg, de nem idegeskedünk egy kis késés miatt. A jegyeket és a bringajegyeket megvesszük, amíg a HÉV-en utazunk, és majd a telefonon mutatjuk be a kalauznak. Egy csomót spóroltunk is így: mivel egy korai vonatot választottunk, kaptunk 20 százalék kedvezményt a menetjegy árából.

A vasútállomáson áll a sor, nemcsak a pénztáraknál, hanem az automatáknál is. Esélyünk sem lenne elérni a vonatot, ha most kellene beszerezni a jegyeket. Sajnáljuk, ugyanakkor valahol nem értjük azokat, akik most akarják ezt elintézni. Amíg sorban állnak, folyamatosan a telefont simogatják, ennyi idő alatt meg is oldódna a jegypara, ha rendelkeznének Simple fiókkal. Elvégre a 21. században vagyunk. Mindegy, a nyaralás elkezdődött. Mi már a vonaton, nemsokára a kedvenc strandunkon isszuk a fröccsöt.

640x340

Vonatjegy pár koppintással

Talán még soha nem volt ilyen egyszerű – és ilyen gyors – a vonatjegyvásárlás, mivel nem kell már minden egyes alkalommal bepötyögni a kártyánk adatait. Az egész folyamatban tényleg az első lépés a legnehezebb: el kell dönteni, hová és mikor akarunk menni nyaralni.

Az E-vonatjegyek vásárlása esetén a jegyek árából eleve 10 százalék kedvezményt adnak, de van egy trükk, amivel még többet lehet spórolni. A korai és a késői órákban induló, vagy kevésbé kihasznált járatokra 20 százalékkal olcsóbbak a jegyek, ezeket @ jellel jelölik a menetrend keresőjében. Ha ilyen járattal utazunk, meg lehet úszni a hőséget, a tömeget, és tuti, hogy lesz elég helye a csomagoknak is.

Ha megvan a konkrét úti cél és a járat, irány a mavcsoport.hu oldal, és már csak meg kell venni a jegyeket a SimplePay rendszerén keresztül. Érdemes létrehozni egy Simple fiókot is, mert így elmenthetjük a bankkártyánk adatait, rögtön az első fizetés után, és nem kell többet bepötyögni a számsort. Ezzel lett is egy „mobil pénztárcánk”, amivel sokkal könnyebb az élet: amikor bejelentkezünk a fiókba, csak ki kell választani a rögzített bankkártyát, és mindössze egy kattintás a vásárlás. Nemcsak a vonatjegyeket fizethetjük vele, hanem több mint 4000 webshopban is vásárolhatunk így.

Nem kötelező a Simple fiók egy egyszerű vonatjegyvásárláshoz. Ilyenkor tranzakció szintén a SimplePay-en keresztül történik, de a kártyaadatokat nem menti el a rendszer. Hátránya, hogy minden egyes alkalommal, újra és újra be kell írni a számokat.

Simple fiókkal gyorsabb és egyszerűbb a vásárlás, és most szól még egy érv a regisztráció mellett. Egy nyereményjátékban is részt vehet az, aki a Simple fiókjában korábban elmentette a bankkártyáját és azzal fizet: 500 000 forinttal feltöltött Mastercard bankkártya az egyik nyeremény opció, a másik pedig egy 280 000 forint értékű START Klub VIP kártya, amivel egy évig az ország egész területén, jegyváltás nélkül, díjmentesen lehet vonatozni. Minél többször vásárolunk a mentett bankkártyával, annál nagyobbak lesznek a nyerési esélyeink.

Mire jó még a Simple?

Érdemes az alkalmazást is letölteni telefonunkra. Simple appal érintéses fizetésre is használható az Android rendszert futtató NFC-s mobil. Vagyis a legtöbb helyen – ahol eleve lehet kártyával fizetni - a pénztárcája nélkül is boldogulhatunk. A többi funkció iPhone-al is elérhető, például vásárolhatunk pályamatricát vagy mozijegyet, parkolhatunk, rendelhetünk ételt, taxizhatunk.

Le kell tölteni a Simple alkalmazást a Google Play-ből vagy az AppStore-ból. Bár a Simple alkalmazást az OTP Mobil Kft. fejlesztette, nem szükséges hogy az OTP ügyfele legyünk, bármely hazai és külföldi bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával igénybe lehet venni a szolgáltatásokat. A regisztrációhoz egy emailcímre és élő internetkapcsolatra van szükség.

Mi van, ha elveszik a telefon?

A Simple fejlesztője 2017 óta a szigorú PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) tanúsítvány birtokosa, így a kártyaadatokat a nemzetközi biztonsági előírásoknak megfelelően kezeli. A PCI DSS szabvány öt nagy kártyatársaság által (VISA, MasterCard, AMEX, JCB, Discovery) közösen létrehozott adatbiztonsági szabvány. A fizikai adatokat nem a telefon tárolja, hanem egy virtuális kártyaszám van használatban a tranzakció közben, így az adataidhoz akkor sem férnek hozzá illetéktelenek, ha elveszik, vagy ellopják a telefont.

Ha ez megvolt, jöhet a zen nyaralás. Nyugodtan, néhány kattintással el lehet intézni a parkolást, meg lehet venni a spontán programként felmerülő koncertre a jegyeket, ki lehet fizetni a vacsorát. Nem kell többet sorban állni autópálya-matricáért, és persze vonatjegyért sem. Az alkalmazás használata nem jár jelentős adatforgalommal, így akár a strandon is működik. Azért mindig legyen önnél valamennyi készpénz is, a lángososnál nem biztos, hogy fizethet így, és az sem biztos, hogy a borfesztiválon dolgozó vécésnéni is rendelkezik kártyaleolvasóval. Stresszmentes pihenést!