Black Friday-kiképzőtábor nyílt Csepelen

2018.10.25. 12:45 Módosítva: 2018.10.26. 18:05
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Több turnusos kiképzőtáborrá nőtte ki magát, és így hivatalosan is elindult a Black Friday-akciók tréningje Budapesten. Bakó Géza coach szerint itthon még mindig nem vesszük elég komolyan a kedvezményes vásárlásokra való felkészülést, ő viszont amerikai tapasztalatait osztja meg a gyakorlati oktatáson.

A Full Kontakt Bt. vezetője évek óta tart úgynevezett edzőtábort azoknak, akik nem tudnak gyorsan eligazodni a webshopokban, félvállról veszik a sorban állást, vagy megfutamodnak az utolsó akciós darabokért folyó küzdelemtől. Úgy tűnhet, nem ezeken múlik a kedvezményes vásárlás sikere, pedig értékes forintokat veszítünk minden apró hibával. A cég vezetője, Bakó Géza nem véletlenül nevezi magát coachnak.

Az USA-ban dolgoztam pár évet, ott láttam először nagypályás, profi vásárlókat, akik órákat álltak sorban több háztartási géppel a kezükben, illetve kigyúrták magukat online shoppingolásból is. Meg olyanokat is, akik szó szerint sprinteltek a dobozokért, és vállon cipeltek egy mosógépet.

És honnan jött a kiképzés ötlete? A parkolóban kinézte a legtöbb termékkel kifelé sétáló embereket, kifaggatta őket, hogy csinálták, és persze rengeteg oktató videót nézett. A következő évben a félretett dollárjait már a Black Friday-en költötte el, töredékáron jutott drága műszaki cikkekhez.

Akkor már biztos voltam benne, hogy van érzékem hozzá, és otthon a villanyszerelés mellett ezt a tudást szeretném átadni – hangsúlyozza Bakó, aki kisfilmet is forgatott azóta.

Magyarországon 2013-ban lehetett először Black Friday keretében vásárolni. Már akkor is többen fordultak hozzá, hogy ossza meg tengerentúli tippjeit. Három évre rá, amikor a Black Friday-őrület országosan is kézzel fogható volt, és élesedtek az áruházi helyzetek, egy szimulációs hétvégére összejöttek az ismerősökkel egy dunaújvárosi raktárépületben. Súlyokkal gyakoroltak, és kipróbálták, hogy lehet nagy dobozokkal megtölteni egy autót, hogy elkerüljék a szállítási díjat. Tesztelték azt is, hogy lehet a leggyorsabban kattintgatni (mint megtudtuk, érdemes pl. WD40-el bekenni a klaviatúrát és egérgombot, hogy kisebb legyen a súrlódás). Jó időtöltésnek indult, végül vállalkozás lett belőle. Bakó coach, akit ekkor már több tucat ismerős hívott így, megalapította a Full Kontakt Bt.-t. Év közben továbbra is villanyszerelési megbízásokat teljesít, de az október-novemberi időszakot a felkészítésre szánja. Idén már több hónappal a Black Friday előtt látható volt, hogy rengeteg az érdeklődő, ezért az edző korábbi tanítványai segítségét kérte, hogy több turnusos, hivatalos kiképzőtábort indíthasson. Ismerősi körben megoldódott a csepeli helyszín, és a marketing is. A szabadtéri fizikai gyakorlatokon túl (pl. autóba pakolás, sorban állás súlyokkal, sprintszámok, eladóhoz jutás a tömegben) indult egy külön online szekció is. A kiképzésre a szabad helyek erejéig lehet jelentkezni a cég közösségi oldalán, privát üzenetben.

full kontakt 1024x576.png

Bakó Géza szerint a legjobb Black Friday-tipp, amit adhat, hogy minden fejben dől el:

Nem mindegy, hogy azzal a tudattal állsz-e az online vagy offline sorban, hogy most a tiéd lesz a legjobb a termék, vagy agyban már átengedted másnak.

A program eddigi résztvevői egyetértenek abban, hogy a gyakorlatias trükkök mellett ennek a mentalitásnak köszönhetik a legtöbb akciós vásárlásukat.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.