A jobb ingatlanközvetítő több pénzt jelent

2018.11.06. 16:35 Módosítva: 2018.11.08. 15:27
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Nagy szükség van az ingatlanszakma megújulására, hiszen 2014 óta az ingatlanközvetítők által értékesített ingatlanok aranya radikálisan, 35%-ra esett vissza.

Tiszta, rendezett lakás fogadja a potenciális vevőt, fogason lógó kabáttal, kanapén heverő könyvvel, lakberendezési magazinba illő szobaképpel. A homestaging művészete külföldön már az ingatlan-adásvétel szerves része – olyannyira, hogy külön cégek szakosodtak az eladásra szánt lakások átmeneti bebútorozására, hogy azok a legjobb formájukat mutassák az érdeklődőknek. Magyarországon sem boszorkányság minimális ráfordítással és megfelelő technikákkal tágas, szerethető teret kialakítani és megmutatni a lehetséges vevők számára. A homestaging persze csupán egy példa arra, hogy professzionális segítséggel itthon sem lehetetlen magasabb szintre emelni az ingatlanközvetítést, új minőséget, személyességet, ármaximalizálást hozni a piacra. A most induló Rock Home ezt célozza meg.

DSC 0185

Kövesdi Marcell és Oszkó Péter olyan ingatlanközvetítői hálózat alapjait rakja le Magyarországon, amely a fentiek mellett az élményalapú képzést, az egyedi IT-megoldásokat és a közösségi médiában rejlő lehetőségek legjobb kihasználását helyezi előtérbe. Mert elengedhetetlen a hazai ingatlanközvetítés megreformálása, valódi hozzáadott érték biztosítása az eladók és a vevők számára is.

Hogy minderre nagy szükség van, mi sem jelzi jobban, hogy az ingatlanközvetítők szerepe és súlya az elmúlt években folyamatosan csökkent a magyar piacon. Miközben például Franciaországban az ingatlanok 80 százalékát, az Egyesült Államokban pedig 90 százalékát közvetítők értékesítik, addig itthon 2018-ban ez az arány már 35%-ra esett vissza, miközben 2014-ben még 60% volt. A magyarhoz hasonló piacon, például Csehországban az irodák jutaléka 3-6 százalék, és ők értékesítik az ingatlanok 70 százalékát, Ausztriában ugyanez az arány 80 százalék feletti, a jutalék pedig 4-6% között mozog.

Kövesdi Marcell szerint egy jól képzett ingatlanos óriási hozzáadott értéket adhat, amit számszerűsíteni is lehet, hiszen, ha jól végzi a dolgát jóval magasabb áron kelhet el az ingatlan.

Miben lesz még más a Rock Home?

Nemzetközi gyakorlatot követve papírmentes irodák létrehozásával teszi gyorsabbá és kényelmesebbé az értékesítést. Minden munkatárs tabletet használ. A szerződések, nyilatkozatok elektronikusan készülnek és írják őket alá, a közvetítő táblagépen veszi fel a hirdetéseket a helyszínen, az alaprajzok pedig az applikáción keresztül akár 6 perc alatt is elkészíthetők. Az árazás szintén elektronikusan történik, és az eladás során az ármaximalizálás jelenti a fő prioritást, nem pedig a jutalékmaximalizás, ami a hazai piacon meglehetősen széles körben bevett gyakorlattá vált.

A közvetítők képzése szintén a legjobb külföldi gyakorlatok alapján fog történni. A kulcs a személyes interakciók fejlesztésében rejlik, mert valódi élethelyzetek szimulációjával tanulható a hatékony kommunikáció, aminek köszönhetően igazi, emberi kapcsolatokon alapuló élménnyé válhat az ingatlanértékesítés. A képzés lexikális részét saját fejlesztésű szoftver biztosítja, amely login kérdések formájában tartja frissen a kollégák ismereteit. Akárhányszor belépnek a Rock Home ügyviteli rendszerébe, három, valós helyzetet idéző kérdés teszteli őket - hiszen bármikor megkérdezheti például egy ügyfél, hogy hány százalék az illeték. A rendszer algoritmusa a válaszolóra szabja az oktatási anyagokat, így ki-ki a gyengébb területének megfelelően részesül extra oktatásban, legyen szó műszaki, jogi vagy lokális kérdésekről.

Ugyancsak a bizalomépítést, majd a kapcsolat megőrzését és potenciális új megbízások szerzését szolgálja a közösségi média. Az értékesítők szakmai Facebook-profiljukkal már az első találkozás után online síkra terjesztik ki a kapcsolatot az ügyféllel, így amellett, hogy Messengeren bármikor elérhetőek, rendszeresen meg tudják osztani a későbbiekben a Rock Home ingatlanpiacról írt könnyedebb cikkeit is. Magyarországon több mint 5 millióan aktívak a közösségi médiában és átlagosan napi másfél órát töltünk a Facebookon. Ezekkel a posztokkal az értékesítő, és a márka így a tranzakció után is része marad a kliensek életének, főként, ha a kötelék tovább erősödik akár személyes tartalmak megosztásával.

A most induló ügynökség két cég találkozásából született: Kövesdi Marcell a Házbank ügyvezető igazgatójaként több évtizedes ingatlanos tapasztalatát hozta a közösbe, míg az Oszkó Péterhez tartozó OXO Properties kockázati befektetőként szállt be.

Nem pusztán franchise-t, inkább erős szakmai közösséget akarnak építeni minőségi munkavégzést biztosító háttérrel, kiterjedt kapcsolatrendszerrel és élményalapú oktatással – hangsúlyozta Kövesdi Marcell.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.