A legszexibb béren kívüli juttatás ma magyarországon: az AYCM sportpass

2018.12.03. 15:17
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Derül ki a Humánpolitika.com közhasznú egyesület legfrissebb KUTATÁSÁBÓL.

A felmérésben összesen 3152 munkavállaló vett részt az alábbi demográfiai megoszlásban:

  • 62% nő , 48% férfi
  • 88% Budapest székhelyű
  • 72% 25-39 év közötti
  • 84% felsőfokú végzettségű
  • 77% alkalmazott

tehát igencsak reprezentatív a felmérés, hiszen épp azoknak a véleményét ismertük meg, akik ma a fejvadász cégek és a toborzási specialisták elsőszámú célpontjai. Véleményük kulcsfontosságú a munkaerőpiac szempontjából.

Mutatjuk, hogy melyik az az 5 legfontosabb vonzerő, melynek mértékére és meglétére fokozottan figyelnek az álláskeresők:

index1

A személyre szabott juttatások első említése nem meglepő, azonban mégis komoly fejtörést okoz HR szakemberek számára, a küszöbön álló a cafeteria változások miatt. Az összes korábbi juttatási elem - a SZÉP kártyát kivéve - kedvezményes adózás helyett 2019-től bérként adózik majd.

Nagy dilemma előtt állnak a vállalatok: mit tegyenek?

  1. szüntessék meg az összes juttatást, és adják oda bérben?
  2. alakítsanak ki egy kevesebb, de okosabb juttatási rendszert? Mit hagyjanak bent, mit vegyenek ki? Az adekvát választ épp a munkavállalók fogják tudni megadni, ezért a Humánpolitika.com közhasznú egyesület épp erre a kérdésre kereste a választ.

A megkérdezett közel 3200 munkavállaló szerint ezek a juttatások a legfontosabbak mikor munkahelyet választanak:

A SZÉP kártyát kihagytuk, hiszen az 2019-ben is adókedvezménnyel támogatott elem marad, itt csak a bérként adózó juttatási elemekre kérdeztünk rá.
A SZÉP kártyát kihagytuk, hiszen az 2019-ben is adókedvezménnyel támogatott elem marad, itt csak a bérként adózó juttatási elemekre kérdeztünk rá.

A sorrend jelzi, hogy a juttatások rendszerében nagyra értékelik a munkavállalók, amikor a vállalatok nem a megélhetéshez szükséges elemeket favorizálják, hanem valami az olyasmit adnak, mely a vállalat gondoskodását, törődését fejezi ki a munkavállalója iránt, hiszen ezeknek van kötőerejük, ezek teszik igazán lojálissá és elkötelezetté a munkatársakat.

A megszokott és megszeretett cafeteria vagy béren kívüli juttatási elemek kivezetésétől a megkérdezettek 67% aggódik, az Y generáció körében ez a szám 73%-ra ugrik, ami visszaigazolja azt a tényt, hogy az Y generáció számára kiemeleten fontos az élményalapú juttatások rendszere.

diagrams.png

Ennek következtében a megkérdezettek 42 százaléka még munkahelyet is váltana, olyan helyre menne, ahol továbbra is érzi a vállalat törődését.

index5

Ha megszüntetné a szervezet a juttatások rendszerét, azt nehezen dolgoznák fel a megkérdezettek, ugyanis 39%-uk a megállapodás részeként tekintenek ezekre a juttatásokra, azok megszüntetését egyfajta szerződés-szegésként élnék meg.

A juttatási csomag megléte viszont büszkévé, lojálissá és sikeressé teszi a munkavállalókat.

A cafeteriát szabályozó kormányrendelet rákényszeríti a munkáltató szervezeteket az eddigi kényelmes adóoptimalizálásból egy olyan, okosan, pragmatikusan és személyre szabottan alkalmazott juttatási portfólió összeállítására, mely a munkavállaló számára valóban értéket jelent.

A rendelet másodlagos hatása pedig meg fogja valósítani a juttatások eredeti célját: lojalitást növel, a különlegesség érzetét kelti, a gondoskodást a vállalat részéről; olyan plusz törődést, mely túlmutat a versenyképes fizetésen és a babzsákon.

A HR-esek előtt nagy és szép feladat áll: ki kell alakítani egy új, az új idők kihívásainak és a munkaerőpiac felé sebesvonatként közeledő Z-generáció igényeit is kielégítő pakettet.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.