Vegán és klímatudatos termékekkel újít a Lidl

2019.12.05. 16:03 Módosítva: 2019.12.05. 16:27
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Lidl Magyarország kizárólag növényi alapú húspótló készítményekkel bővítette termékkínálatát. A saját márkanév alatt kifejlesztett új, „NextLevelMeat” termékek 100 százalékban vegánok, alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.
Lidl vegán termékek (1)

A vállalat lépést tart a változó fogyasztási szokásokkal, a „NextLevelMeat” saját márkás termékcsaládot azért fejlesztette ki, hogy a növényi étrend hívei is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket.

A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100%-ban vegán termék, csiperkegomba alapú, fehérjében gazdag alapanyagok -  zöldborsó-, búza- és szójafehérje - felhasználásával készül.

Fontosnak tartjuk, hogy ezen termékekkel bővülő termékkínálatunkkal megkönnyítsük a vegán és vegetáriánus táplálkozással élők számára étrendjük változatossá tételét

– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

vegan-100-hus-0-1760x630 (1)

A NextLevelMeat termékek 100%-ban karbonsemlegesek
Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és a vegetáriánus, hanem a környezettudatos fogyasztók számára is alternatívát jelentenek. Az említett termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a „NextLevelMeat” termékek előállítása sokkal kisebb CO2-kibocsátással jár: a hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállítása során keletkező CO2 mennyiség alig egy tizede, 9%-a kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártása során.

A vállalat azonban nem elégszik meg ennyivel: a Lidl célja, hogy a „NextLevelMeat” termékek előállítása során keletkező CO2-kibocsátást teljesen semlegesítse. Az áruházlánc és beszállító partnerei a karbonsemlegesség érdekében a ClimatePartner szervezettel együttműködve klímavédelmi projekteket támogatnak. Ezek a programok csökkentik az üvegházhatású gázok káros hatását, így ellensúlyozható a vegán termékekhez köthető csekély kibocsátás is.

Működésünk egyre több pontján érvényesítjük a fenntarthatósági szempontokat. Az új vegán termékcsalád kifejlesztésével most az alternatív és klímabarát táplálkozás lehetőségét kínáljuk, hogy az emberi fogyasztás ezzel is kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon

– tette hozzá Tőzsér Judit.

A klímavédelmi akciókról további információ érhető el a „NextLevelMeat” termékek csomagolásán található QR-kódokon keresztül, és az áruházlánc honlapján.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.