Iván
22 °C
39 °C

Rekordok és digitális ügyfélszolgálat a #maradjotthon idején

2020.04.15. 12:20 Módosítva: 2020.04.15. 17:10
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Gyorsítópályán a digitális átállás, avagy a pandémia más szemszögből

A koronavírus-járványról sokan, sok mindent leírtak már. Valószínűleg azt is, hogy ez a - modern időkben példa nélküli - krízis számos negatívumot képes felszínre hozni egyéni és szervezeti szinten is: hiányosságokra, elavult gondolkodásmódra, hibás reakciókra, rossz ötletekre és megoldásokra világít rá, melyek akár ronthatnak is ezen a szokatlan és veszélyes helyzeten.

Szerencsére azonban a járvány képes felfedni olyan jellemzőket is, amelyek okot adhatnak a digitális jövővel kapcsolatos optimizmusra: az erős, modern felfogású szervezetek rugalmassága és felelősségteljes nyitottsága az új megoldásokra remek példái ennek.

Márciusban, miután a kormány elrendelte a kijárási korlátozást, a nagyvállalatoknál is élet-halál kérdéssé vált a stratégiai infrastruktúra és az ügyfél-kapcsolattartás zavartalan működtetése, fenntartása.

Az egyetlen zökkenőmentes és ügyfélbarát utat a digitális eszközök alkalmazása és kihasználása jelentette, és amíg normális körülmények között egy tipikus nagyvállalatnál - például pénzügyi szereplőnél - egy digitalizációt elősegítő projekt átlagosan 6-8 hónap alatt valósul meg, most ennek a töredéke alatt vált szükségessé olyan megoldásokat csatasorba állítani, melyek élesben is megbízhatóan és biztonságosan támogatják az említett törekvéseket.

A magyar tulajdonban lévő TechTeamer Kft. által fejlesztett FaceKom rendszerei olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálnak elsősorban a pénzügyi, de egyéb szektorok nagyvállalatai számára is, melyek képesek digitalizálni az ügyfélakvizíciós és ügyfélkezelési folyamatokat. Ezek a rendszerek olyan "dobozos" termékek, melyek teljesen testreszabhatók, megfelelnek az adott szektorra vonatkozó törvényeknek és rendeleteknek, valamint a legmagasabb bankbiztonsági elvárásoknak is.

kiosk image

Azonban a FaceKom nem csupán a szoftverek miatt egyedülálló a régiós piacokon. A céget alkotó csapat az elmúlt három évben majdnem két tucat nagyvállalatnak szállított megoldásokat, és ennek köszönhetően olyan mély tudásra és tapasztalatra tett szert, amelyre alapozva képes volt villámgyorsan reagálni a krízisre: létrehoztak egy olyan robosztus terméket, mely teljes mértékben alkalmas a fióki ügyintézés digitalizálására is.

A megoldás segítségével az ügyfeleknek lehetősége nyílik videó-alapú call center segítségével intézni ügyeiket, a vállalat munkatársai pedig képessé válnak a hatályos törvényeknek megfelelően, távolról beazonosítani ügyfeleiket. A FaceKom által kínált hangalapú aláírás segítségével pedig érvényes szerződések, nyilatkozatok jöhetnek létre, a törvényben elvárt írásbeliségnek megfelelve.

Mindezeket a cég 7 nap alatt képes szállítani. Bodnár Zsigmond, a TechTeamer Kft. ügyvezetője különösen büszke erre a tényre.

"Az elmúlt három év megedzett minket"- mondja. "Alázatosan dolgoztunk, tanultunk, tapasztaltunk. Ennek az időszaknak az eredménye, hogy ennyire gyorsan össze tudtunk állítani egy olyan megoldást, mely nem csak funkcionalitásban felel meg az elvárásoknak, hanem a törvényi és biztonsági követelményeknek is maradéktalanul eleget tesz. Egyetlen hét alatt bevezettük és élesbe állítottuk a rendszert, pedig a szakmában mindenki tudja, hogy egy ilyen méretű projekt alaphangon is elhúzódik fél évig. Őszintén büszke vagyok a csapatomra, mert amit véghez visznek, az világrekord."

"Azért voltunk képesek erre, mert pontosan tudtuk, hogy a szervezeteken belüli IT-nek, IT biztonságnak, jogi osztálynak vagy a Compliance-nek milyen elvárásai vannak. Úgy építettük fel a terméket, hogy az összes ilyen jellegű igényt figyelembe vettük, ezért már a legelső megbeszélésen képesek vagyunk a partner összes kritikus kérdésére megnyugtató választ adni."

Az ügyvezető azt is elmondta, hogy az E.ON-nál, az MKB Banknál, a TAKARÉK Banknál és a CIG Pannóniánál már elstartolt megoldás a következő hetekben további 12 hazai és régiós banknál, biztosítónál és közműnél kerül élesítésre.

Bodnár figyelemre méltónak tartja partnerei hozzáállását és felkészültségét is.

"Vállalatonként átlagosan 70-100 ember megfeszített munkája kellett ahhoz, hogy az ügyfelek ilyen gyorsan hozzájussanak ehhez a kényelmes megoldáshoz. 7-9 nap kellett, hogy átfusson az Üzleti igényeken, az IT-n és IT biztonságon, a Compliance és a Jogi osztályokon. Mindössze ennyi idő állt rendelkezésre, hogy a szerződések elkészüljenek és jóváhagyják őket, és ennyi idő alatt kellett végrehajtani a törvényi megfeleléshez szükséges külső auditokat is. Személy szerint ugyanolyan büszke vagyok a partnereink szakértelmére és elhivatottságára, mint a saját csapatoméra. Mindent megtettek, erőn felül teljesítettek, hogy egy sikeres megoldást indítsanak el, ráadásul úgy, hogy szinte mindenki otthonról dolgozott. Ez, véleményem szerint szintén világrekord, és köszönöm nekik." – fogalmazott, majd hozzátette: "A járvány, úgy tűnik, képes volt felfedni a szervezetek rugalmasságát és begyorsítani a digitális átállás folyamatait, lehetőséget teremtve ezáltal, hogy az élet a koronavírus idején se álljon le, az ügyintézés pedig biztonságos és hatékony maradjon."

További információ: facekom.net

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.