Magyarock Tokióban – Olimpia helyett az új szurkolói márka indul július 24-én

2020.07.23. 15:36 Módosítva: 2020.07.24. 13:25
Ezt a cikket a(z) Magyarock, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A történelem első elhalasztott olimpiájára, Tokióba utaznak a Magyarock.

Július 24-én lobbant volna fel Tokióban a 32. nyári olimpia lángja. A világméretű COVID-19 koronavírus-járvány miatt azonban az újkori olimpiai mozgalom történetében először, egy esztendővel elhalasztották a játékokat, bár az elnevezésén – Tokyo 2020 – nem változtattak.

Hogy halasztották, és nem eltörölték, Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke sikerként, a szervezők és a nemzetközi ötkarikás szervezet bölcs döntéseként értékelte. Egy nyári olimpián mintegy 11 ezer sportoló vesz részt, 70 százalékuknak ez életükben egyetlen alkalommal adatik meg. Amint pedig azt a MOB 2028-ig szóló, Ötkarika frissen festve című stratégiája is egyértelműen aláhúzza:

az olimpiai mozgalom a sportolókért született meg.

Olimpia törlésére eddig a világháborúk miatt, 1916-ban (Berlin lett volna a rendező), 1940-ben (a nyárinak Tokió, a télinek Szapporó adott volna otthont) és 1944-ben (London és Cortina d’Ampezzo) került sor. A játékok 1896 óta íródó történetében más körülmény – legyen annak gazdasági, környezeti vagy társadalmi háttere –, még nem tántorította el a szervezőket a rendezéstől.

A Magyarock most startoló, olimpiai mozgalmat népszerűsítő YouTube-csatornáján összefoglaló kisfilm látható az elmaradt olimpiákról.

Olimpiára tehát idén nem utazunk, azonban az új szurkolói márka, a Magyarock július 24-én elrajtol. Egy nap híján egy évvel később pedig, 2021. július 23-án a nyári játékok nyitóünnepségén a japán fővárosban a Magyar Olimpiai Csapat és szurkolótábora már az új márka égisze alatt vehet részt.

Az új, Facebookon, Instagramon is elérhető brand – amelyet a Nemzetközi Olimpiai Bizottság hagyott jóvá – bemutatásának egyik első, jelentős mérföldköve volt, amikor a Magyar Olimpiai Bizottság tagságának Vékássy Bálint főtitkár a 2019. november 30-ai közgyűlésen bemutatta annak elemeit, arculatát, logóját és a hozzá kapcsolódó „Mi vagyunk" szlogent. Ennél persze jóval több van a kezdeményezés mögött. Egészen pontosan a sport által nemzeti egységet kovácsoló eszme.

A Magyar Olimpiai Bizottság stratégiájában a sportszakmai vezető szerep és az aktív nemzetközi jelenlét mellett külön fejezetet szántunk az önálló értékteremtésnek. Ezen belül is kiemelt helyet foglal el a szurkolói márkaépítés, amely elképzelhetetlen lenne hosszú távú gondolkodás nélkül. Ennek a konkrét megjelenése a Magyarock márka, ami nem más, mint egy közösség jelképe. A MOB ezt építi, ezen dolgozik. Ez a márka egyrészt állandó identitást ad a Magyar Olimpiai Csapatnak, másrészt a köré épülő közösségbe az olimpikonok mellett beletartoznak más magyar sportolók, és természetesen a szurkolók is. Ezt a – remélhetően egyre bővülő – társaságot az olimpiai eszme alapértékei: a kiválóság, a barátság és az egymás iránti tisztelet formálják majd igazi közösséggé. Itt nem az egyes ember számít, nincs te és én, hanem egyek vagyunk, és innen ered a szlogenünk: Magyarock, Mi vagyunk.

– foglalta össze Vékássy Bálint, a független civil szervezet főtitkára.

Ezt a cikket a(z) Magyarock, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.