Adalbert
7 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

Mit adott nekünk a COVID? Üzembiztos digitalizációt

2020.09.16. 15:25
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Ma már nem nagy újdonság, hogy a kezünkben lévő okostelefonunkkal bármit el tudunk intézni. Tudunk rajta filmeket nézni, számlát befizetni, chatelni ismerősökkel, partnert keresni, a készülékben lévő kamerával profi és vicces képeket, videókat csinálni, konferencia beszélgetésben részt venni, applikáción keresztül taxit rendelni, érintésmentesen fizetni, és még sorolhatnánk. Nem ilyen látványos, de a háttérben dolgozó hardverek és szoftverek a munkahelyi feladatainkat is legalább ilyen módon képesek megkönnyíteni. Mivel a pandémia miatt a távmunkára való átállás az utóbbi idők egyik leglátványosabb eseménye volt a munka világában, ezért még inkább tetten érhető az elavult technológiák használatakor az otthoni munkavégzés nehézsége, a modern eszközök használata során pedig a teljesen természetesnek vett gördülékenység.

A technológia fejlődésével párhuzamosan már számos vállalat több fronton is hatékonyan alkalmazza a távoli munkavégzést. Ez az egyik olyan trend, ami régóta jelen van, szorosan függ a fejlett informatikai infrastruktúra meglététől, de csak most, a digitalizáció hirtelen felgyorsulásával lett igazán népszerű. Aki hirtelen felindulásból, gyorsan cselekedve állt át home office-ra az szembesülhetett vele, hogy nem mindegy, hogy milyen laptopot, webkamerát, egyéb kiegészítőt választ. Ahogy az sem mindegy, hogy az otthonról dolgozó kollégáknak milyen az internetes kapcsolatuk, illetve hányan „lógnak” az otthoni hálózaton egyszerre. És akkor a cégnél lévő belső hálózatok stabil és biztonságos távoli eléréséről még nem is beszéltünk. Közös érdek, hogy a produktivitást megtartva biztosítsa az otthoni munkavégzés lehetőségét kollégáinak. A Dell kliens-megoldásokért felelős értékesítési vezetője,Veres Mónika szerint a gyártónak és partnerének közösen kell választ adnia az ügyfelek által támasztott követelményekre.

A már átélt pandémiás időszakban bebizonyosodott, hogy a Dell eszközeivel és rendszereivel az olyan magasan képzett partnereken keresztül, mint a 4iG, a legtöbb felmerülő tipikus igényre, problémára elérhető akár azonnal, vagy minimális átfutással bevezethető megoldás. Ma már nem elegendő egy kliensgép biztosítása, mert csomagban kell gondolkozni, amelyek kialakításában, megvalósításában és üzemeltetésében is részt vesz szakmai partnerként a 4iG. Kliensgépeihez előre konfigurált csomagokat is ajánl partnerein keresztül a Dell, melyeknél figyelembe lehet venni az elvárt teljesítményt, a minél gyorsabb szállíthatóságot és természetesen a rendelkezésre álló költségkeretet is. A piaci igényekre reagálva a Dell azt is lehetővé teszi, hogy a kliensek a gyárból közvetlenül a munkavállaló otthonába kerüljenek, ahol bekapcsolást követő 1 órán belül minden vállalati alkalmazás futni fog az adott cégbiztonsági szabályainak megfelelve.

A pandémia csak erősített azon a nagyon aktuális trenden, hogy folyamatosan növekszik az adatok kihasználása. A Dell értékesítési vezetője szerint ez abból is látszik, hogy 2019-ben átlagosan 13,53 petabájtnyi adatot kezelt egy cég, ami 831 százalékkal több a 2016-os adatokhoz képest. A tároláson túl érdemes mást is kezdeni ezzel a rengeteg felgyülemlő adattal. A technológiai és piaci trendekkel lépést tartó vállalatok fejlesztik is a tároló- és szerverkapacitásaikat és az eszközparkjukat, de, ami talán még fontosabb: Mesterséges Intelligencia (MI) megoldásokkal igyekeznek minél több hasznos információt kovácsolni a felgyülemlő adataikból.

Itt van például a Dell Optimizer: a Dell valamennyi új üzleti kliensében elérhető MI-n alapuló szoftvercsomag. Ez a szoftver a gép bekapcsolását követően tőlünk tanul és felhasználói szokásaink szerint optimalizálja a hardver erőforrásokat a különböző alkalmazások futtatásakor, a mobileszköz feltöltésekor, egy konferencia beszélgetés alatt audióeszközeink lehetőségeinek optimális kihasználásakor

– mondta Veres Mónika. A gyakorlatban ez úgy jelenik meg, hogy a szoftvernek köszönhetően nem lesz több kutyaugatás, szirénázó mentőautó a videóhívásaink és konferencia beszélgetéseink alatt. Sőt, a Dell Optimizerrel akár érintés nélkül be- és ki tudunk lépni az eszközbe, hiszen nem csak felismer minket, de érzékelni tudja, hogy a gép előtt ülünk-e vagy sem. Mindennek technikai hátteréről semmit nem kell tudnia a felhasználónak, a szokásaink megismerését és a beállítást elvégzi helyettünk a gép. A felhasználó csak a számára fontos alkalmazások gyors betöltését, kristálytiszta hangzást és gyorsan (vagy éppen kímélően) feltöltött akkumulátort tapasztal mindebből.

A modern hardware eszközökön és az azok működést optimalizáló szoftvereken kívül más szolgáltatásokkal is segíti a Dell a 4iG-val közösen a munkáltatókat és a digitális munkavégzést. A Dell Technologies – a cégcsoportba tartozó VMware-rel – szinte egyedülállóan komplett megoldást nyújt a munkáltatóknak, így akár az otthoni, akár a vállalat létesítményein belüli munkavégzés hatékonyabbá, biztonságossá és folyamatosabbá tehető az integrált mobileszköz-menedzsment és támogatási szolgáltatásokon keresztül. Ezek a szolgáltatások felkészítik a vállalatokat a külső „támadásokra”, illetve minimalizálják az olyan incidensek hatásait, amelyek a munkavégzés szünetelésével járnak, vagy akár kritikus adatvesztést okoznak.

A VMware mindenre kiterjedő végponti menedzsment szolgáltatása a Dell ingyenes Client Command Suite csomagját is integráltan tudja kezelni, ezzel megoldható az állandó eszközfelügyelet, frissítés és monitorozás. A biztonság területén a cél ma már nem a tűzoltás, hanem a megelőzés, azaz a fenyegetettségek előre felismerése és azok elhárítása még a baj megtörténte előtt.

Ezeket a megoldásokat a Dell Technologies a 4iG felkészült értékesítői és mérnöki csapatával közösen, a felhasználók egyéni igényeire szabva tudja nyújtani ügyfeleik számára. A Dell és a 4iG együttműködése, már több mint 20 éves múltra tekint vissza. Ezalatt jutott egyre feljebb a Dell partneri besorolásaiban a magyar cég - mára egészen a legfelső, Titanium partneri szintig.

Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese
Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese

Hagyományosan arra törekszünk, hogy a legjobb, legmodernebb megoldásokkal alkalmazzuk, hogy az általunk képviselt meghatározó gyártóknál elérjük a legmagasabb partneri fokozatokat. Ennek érdekében egyre újabb kompetenciákat építünk ki és folyamatosan növeljük az értékesítési volument is. Fokozatosan léptünk egyre feljebb a Dell partneri besorolásában, mire elértük azt a legkedvezőbb szakmai együttműködést nyújtó szintet, amiben ügyfeleinket kivételezett színvonalon tudjuk kiszolgálni, és élvezhetik a Dell legjobb kondícióit, legmodernebb megoldásait és legközvetlenebb támogatását

- fűzte hozzá Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese.

Az elmúlt évtizedekben a piac gyökeresen átalakult, az amúgy is dinamikus fejlődést katalizálta a koronavírus-járvány: felgyorsult és kiszélesedett a digitális átalakulás. A vártnál erősebben növekedtek a hálózati infrastruktúrák, a távmunka, a mesterséges intelligencia-fejlesztés és alkalmazás, az adatbányászat és adattárolás, az IT biztonság és a robotizáció iránti igények. Ezek mind olyan területek, amelyeken erős alapokkal rendelkezik a 4iG, amely alapvetően egy széles spektrumú megoldás-szállító vállalat, a szoftver alapú, illetve szoftver-vezérelt technológia és informatika terén szerzett igen jelentős tapasztalatokkal.

A korszerű megoldások egyre több cég és dolgozóik számára váltak fontossá. Egy tavalyi kutatás szerint például a frissen munkaerőpiacra lépő, Z generációs munkavállalók 91 százaléka számára meghatározó szerepe van a munkáltató által biztosított technológiáknak az elhelyezkedéskor. Mivel a fiatalabb generációk sokkal mobilisabbak, ezért hajlamosak gyorsan munkahelyet változtatni csupán amiatt, mert nem kapják meg az általuk elvárt technikai minimumot. Ezért is fontos a Dell és a 4iG közös stratégiája: a felhasználói élmény mindent magába foglal, annak fokozása megtartó erő és a produktivitási számokban is jól mérhető.

Az említett technikai minimum folyamatosan növekszik, a növekvő igényeknek való megfelelést viszont nem elég tünetileg kezelni, gyorsan, felületesen megoldani. A pandémia miatt sok vállalatnak gyorsan implementálható, működő megoldásra volt szüksége, hirtelen kellett cselekednie. Egy második hullámra készülve, illetve a home office-ra is nyitott vállalatoknál elkerülhetetlen az ilyen rendszerek hosszabb távú üzemeltetése. A Dell Technologies és a 4iG együttműködése ilyen szempontból elengedhetetlenül fontos az ügyfeleknek, hiszen minden ilyen jellegű igényt, problémát, valamint a felmerülő adat- és üzembiztonsági kérdéseket együttes szakértelmükkel tudják megoldani.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.