Lidl Magyarország: felelősséggel egymásért

Lidl Magyarország Hirdetés
2020.11.27. 11:33
Ezt a cikket a(z) Lidl Magyarország, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Ebben a gyorsan fejlődő világban mindannyiunknak gondolnunk kell arra, hogy óvjuk természeti erőforrásainkat, és a természeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatóság követelményeinek megfelelve kell fejlődnünk. A Lidl Magyarországnál sokat tesznek ezért, elkötelezettségüket jól jelzi, hogy a diszkontláncok közül elsőként kiadták magyarországi Fenntarthatósági Jelentésüket.

Ha vásárlóként bemegyünk egy üzletbe, elsősorban azt várjuk el, hogy a keresett termékek megfelelő mennyiségben, jó minőségben, és megfizethető áron álljanak rendelkezésre. Érdemes azonban abba is belegondolni, hogy mi minden kell ahhoz, hogy egy-egy termék a polcokra kerüljön, mennyi nyers-és alapanyagot, energiát, vagy például csomagolóanyagot kell felhasználni. Könnyű belátni: hosszabb távon nem működhet az, hogy felelőtlenül feléljük a természeti erőforrásainkat.

A Lidl Magyarországnál tisztában vannak ezzel, és kiadták első fenntarthatósági jelentésüket, amelyben részletesen bemutatják, mit tesznek azért, hogy vállalat értékeiknek és céljainknak megfeleljenek. A fenntarthatóság már a beszállítók kiválasztásánál szempont. Cél, hogy támogassák a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokat. Ennek egyik eredménye, hogy a Lidl minden hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcstermelő partnere rendelkezik a Jó Mezőgazdasági Gyakorlatokat igazoló tanúsítással. A környezeti hatás csökkentése mellett az áruházlánc célja a fenntartható termékek iránti igény kiszolgálása is magas minőségű árucikkeivel. A széles kínálat sikerét mutatja, hogy 2019-ben 9% volt az értékesített saját márkás fenntartható termékek aránya. Az áruházlánc törekszik arra is, hogy egyre növekvő arányban kínáljon olyan textiltermékeket, amelyek előállítása fenntartható alapanyagokból és eljárással történik. Ennek eredménye, hogy nő a GOTS-minősítésű saját márkás textiltermékek aránya. A tanúsított biopamut termékek megbízható nyersanyagokból, erőforrás-kímélő eljárásokkal készülnek, és káros anyagoktól mentesek.

Energiahatékony működéssel egészen nagy eredményeket lehet elérni: ezek révén a Lidl Magyarország az elmúlt két évben 3 000 tonnával csökkentette a széndioxid-kibocsátását, egy már megkezdett program, a REset Plastic stratégia eredményeként pedig céljuk, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentsék műanyagfelhasználásukat, saját márkás termékeik csomagolóanyagainak 100 százalékát pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá tegyék. Intézkedéseik egyike, hogy már nem kaphatóak az üzletekben egyszer használatos műanyag termékek; azokat alternatív és újrahasznosítható anyagokból készült termékekkel helyettesítették.

A fogyasztók egészségére is ügyelnek, célul tűzték ki, hogy 2025-ig saját márkás termékeik esetében átlagosan 20 százalékkal csökkentik a hozzáadott só- és cukortartalmat. A vállalat számára kiemelten fontos a magyar beszállítók támogatása azáltal is, hogy külpiacra jutásukat segítsék. A Lidl Magyarország közreműködésével a tavalyi évben 490 magyar beszállítója összesen 730-féle terméke jutott el 24 különböző Lidl-országba.

Jelentős az áruházlánc társadalmi felelősségvállalása is: az elmúlt két évben több mint 317 millió forintot fordítottak adományozásra nonprofit szervezeteken keresztül.

A Lidl munkáltatóként is felelősen viselkedik, a fizetések versenyképességét piaci átlagot meghaladó, folyamatos bérfejlesztéssel igyekszik biztosítani, emellett számos juttatást, Egészségprogramot és személyre szabott képzéseket is biztosít számukra.

Ezt a cikket a(z) Lidl Magyarország, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.