Lejárt a türelmi idő: 20 ezer vállalkozásnál még mindig nem érhető el az elektronikus fizetés!

Sequence 01.00 05 13 04.Still005
2021.11.04. 14:37 Módosítva: 2021.11.08. 09:42
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Még nem késő a vállalkozásoknak beszerezni az előírásoknak megfelelő POS terminálokat.

Mint köztudott, a pénztárgép üzemeltetésre köteles vállalkozásoknak az online számlázó mellett idén január 1-jétől az elektronikus fizetés (POS terminál) biztosítása is kötelező a vásárlók számára. Ennek a feltételnek mintegy 60 ezer olyan kkv-nak kellett megfelelnie, akiknél eddig nem volt elérhető a bankkártyás fizetés, nem beszélve az új vállalkozásokról. A CMO (CMO24 Zrt.) - a pénztárgép, online számlázó és az elektronikus fizetés szolgáltatásokat kínáló startup vállalkozás - becslése szerint ennek a kötelezettségnek még mindig kb. 20 ezer vállalkozás nem tett eleget.

Az elektronikus fizetés bevezetésének türelmi határideje már lejárt. Az év végi kereskedelmi zenit előtt ideje minden vállalkozásnak pótolnia a hiányt. Mindemellett a Covid miatt a vásárlók is egyre inkább előnyben részesítik azokat az üzleteket, ahol érintésmentesen, biztonságosabban tudnak fizetni és felnőtt egy olyan generáció, amely digitális készségei miatt tudatosan el is várja a bankkártyás fizetés alkalmazását, hiszen számukra ez fontos kényelmi funkció és szívesen élnek az egyéb előnyeivel is.

Bankkártya terminál a Te vállalkozásodnak is
Bankkártya terminál a Te vállalkozásodnak is

A 2014-ben alakult CMO fennállása alatt már is számos olyan szoftveres innovációval segítette az iparágat, amelyek az online pénztárgép és online számlázó piacon jelentősen emelték a vállalkozások számára a biztonságot és az egyszerű felhasználást, szorosan együttműködve az online pénztárgép piac két vezető hardver szolgáltatójával (LA Pénztárgép Kft. és Prior Cash Kft). Ma a CMO kínálja Magyarországon az egyetlen olyan komplex felhő alapú kereskedelmi megoldást, amivel az online számlázás (CMO NAV online számlázó program), az online pénztárgép és a bankkártya terminál teljes összhangban működik, azaz mindhárom: az online pénztárgép (nyugtaadás) az online számlázó, és bankkártyás fizetés törvényi kötelezettséget egyben kiszolgálni tudó szolgáltatást nyújtja.

Várkonyi Gábor, a CMO vezérigazgatója
Várkonyi Gábor, a CMO vezérigazgatója

Várkonyi Gábor, vezérigazgató szerint Magyarország még mindig óriási lemaradásban van az amerikai, illetve európai uniós piachoz viszonyítva az elektronikus fizetésben:

Bár azt gondolhatnánk, hogy a pandémia miatt az azonnali fizetési rendszer elterjedését segíteni szándékozó 15 ezerre emelt PIN kód nélküli bankkártyás fizetéslimit a bankkártyás tranzakciók felé terelte a vásárlókat, de ennek bevezetésével is csak minimálisat, 1-2%-ot nőtt a kártyás fizetések száma. 2021 júliusában az országban üzemelő 217 ezer pénztárgép adatai szerint az online pénztárgép általi elektronikus fizetés-készpénzes fizetés aránya 28-68-% volt. Az online fizetésen belül a bankkártyás fizetés 26,42%-ot tett ki, azaz ennyien fizettek az üzletekben, szolgáltatóknál bankkártyával. Tehát sajnos a klasszikus kiskereskedelemben még mindig a készpénzfizetés dominál.

Várkonyi Gábor hangsúlyozta:

A CMO folyamatosan bővülő, de már most is jelentős országos disztribúciós és szerviz hálózata lehetővé teszi az online megrendelés után a nagyon gyors helyi kiszállítást, telepítést és a könnyen elérhető helyi szerviz szolgáltatást a vidéki vállalkozások számára is. Egyediségünk, hogy ráadásul a három törvényi megfelelésnek eleget tévő szolgáltatást egyben tudjuk nyújtani az egyik legkedvezőbb áron. Ügyfélszolgálatunk pedig minden vállalkozásnak gyorsan segít a felmerülő kérdések, problémák megoldásában.

A CMO fintech SoftPOS bankkártyás fizetés szolgáltatása
A CMO fintech SoftPOS bankkártyás fizetés szolgáltatása

A társaság nagyon kedvező árkonstrukciói abból fakadnak, hogy az eszközöket (pl. pénztárgép, bankkártya terminál) versenytársakénál kedvezőbb áron adják ügyfeleiknek a kapcsolt szolgáltatásoknak köszönhetően havidíjas konstrukcióban akár csomagban is. Ezért a szolgáltatások igénybevétele minimális befektetést igényel az ügyfelek részéről. A vezérigazgató hozzátette:

Emellett olyan fintech megoldásokat alkalmazunk, amelyek megkönnyítik mind a régi hagyományokra visszanyúló, mind az újonnan alapított vállalkozások XXI. századi modern működését. Például olyan előremutató megoldásokat kínálunk, mint a QR kódos fizetés vagy a CMO SoftPOS bankkártyás fizetés lehetősége: ennek keretében olyan lehetőséget adunk, amely online számlázó szoftverrel együtt fut, és az Android 8.0-ás NFC képes mobiltelefonokat bankkártya elfogadásra alkalmassá teszi. Ez például egyes vállalkozóknak, pl. taxisoknak vagy házhoz járó fodrászoknak, masszőröknek és napi 5-10 számlát kiállító vállalkozásoknak különösen előnyös.

Sajnos még mindig kb. 20 ezer vállalkozás nem tett eleget a január elsejétől érvényes előírásnak, vagyis nem biztosít ügyfeleinek, vásárlóinak elektronikus fizetés lehetőséget.

Ezeknek a vállalkozásoknak javasoljuk mielőbb a POS terminálok beszerzését még a karácsonyi időszak előtt. Nem akarok senkit riogatni, de a türelmi idő lejárt, s a jogszabályi megfelelés minden vállalkozás saját felelőssége. Mi tudunk segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben, az egyik legkedvezőbb piaci áron teljesítsék a vállalkozások a törvényileg előírt kötelezettségeiket. Nálunk az online megrendelés után gyors kiszállítással és beüzemeléssel már is meg tud felelni bármely vállalkozás az elvárásoknak.

tette hozzá Gábor.

További információ: https://cmo.hu/

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.