Hogyan gondolkodnak a diákok a jövőről?

FHD EdisonKids HOR clear DEC 1213
2023.02.07. 11:42 Módosítva: 2023.02.07. 16:02
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Február 20-ig nevezhetnek jövőt formáló ötleteikkel a diákok és tanárok egy kihívás keretében.

Újrahasznosítást segítő online piactér, komposztáláskor keletkező hő energetikai hasznosítása és a szexuális edukáció megreformálása. A 2022-es Megoldások a holnapért kihívás három győztes koncepciója, amelyeket mind egy-egy, a társadalom jobbá tételéért tenni vágyó, diákokból álló csapat álmodott meg. A Samsung és az EdisonKids közös kezdeményezése február 20-ig idén is várja az ország 12 és 18 év közötti diákjainak jelentkezesét, hogy az immáron harmadik alkalommal induló kihívás keretében ezúttal is bemutassa a jövő generáció azon előremutató ötleteit, amelyek a jelen kérdéseire a jövő megoldásaival válaszolnak.

06

A Megoldások a holnapért 2023-as versenyén a nyertes diákok, tanárok, valamint iskoláik összesen 6 millió forint értékben nyerhetnek Samsung készülékeket, ugyanakkor a mobiltechnológiai vállalat, valamint a szervezet által meghirdetett kezdeményezés jóval több mint egy verseny. Idén is a tudásfejlesztés és a motiváló közösségépítés lesz a program legmeghatározóbb mozgatórugója. Mit jelent ez?

A szakmai zsűri által kiválasztott ötven csapat – köztük a csapatokat kísérő tanárok - egy egyedülálló képzésben vehet részt. A résztvevő diákok egy online közösségi tanulási platformon csatlakozhatnak olyan workshopokhoz, ahol megismerkedhetnek a design thinking módszertannal, a strukturálatlan problémák megoldási lehetőségeivel és prezentációs készségekkel, melyeket a későbbi tanulmányaik, munkájuk során is alkalmazni tudnak. A 21. században elengedhetetlen készségek elsajátítása mellett, pedig azt is megtapasztalhatják, hogy mekkora erő rejlik az inspiráló közösségben, együttműködésben és a csapatmunkában.

53

A programban azonban nem csak a diákok, hanem tanáraik is aktívan részt vehetnek. Mivel az ő szerepük is kiemelten fontos, a program során ők a közös workshopokon felül személyes fogadóórák keretében, szakértői segítséggel fejleszthetik mentorációs eszköztárukat, mentorálásban, továbbá facilitációs képzésben is részesülnek.

Megoldások a holnapért képzéseinek megújulása és folyamatos fejlesztése nagy részben a programban résztvevő szakembereknek köszönhető. A mentorok és szakmai vezetők jelenlétükkel és támogatásukkal a jövőbe kalauzolják a versenybe szálló csapatokat, akiket idén Biás Csongor a Startup Hungary alapítója és Pánczél Róbert matematikatanár, a JátékMatek alapítója is segíti.

A jövő vállalataként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a következő generáció felkészüljön a technológia által vezérelt jövőre. Törekszünk arra, hogy támogassuk a fiatalokat kreatív problémamegoldásban annak érdekében, hogy felfedezéseikkel mindenki számára jobb jövőt építsenek.

– mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője.

Nyertesek

A kihívás során eltökélt szándékunk olyan, valóban hasznos, folyamatosan bővíthető mentális és fizikai eszköztárat biztosítani a programban résztvevőknek, amellyel most és a jövőben is el tudnak igazodni a technológiát középpontba állító világban.

A jelentkezési időszak már javában tart, a 2-6 fős csapatok egy tanáruk bevonásával február 20-ig nevezhetnek egy kétperces bemutatkozó videóval, amelyben a problémafelvetést és a megoldási javaslatukat prezentálják fenntarthatóság, a jövő oktatása vagy a közösség kategóriában. A kihívás során bemutatott koncepciókat eredetiség, megalapozottság, megvalósíthatóság és csapatszellem szerint bírálja a zsűri, amelynek elnöke, és egyben a kezdeményezés fővédnöke, idén is Dr. Meskó Bertalan, orvosi jövőkutató, a The Medical Futurist Institute vezetője. A további tagok pedig a pályázatban kiírt kategóriákat – fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség - képviselő kiemelkedő szakemberek.

Bővebb információ és a pályázat részletes leírása a a https://www.samsung.com/hu/solvefortomorrow/ weboldalon érhető el.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.