Ami el tud romlani, az el is romlik. Vagy mégsem?

2012.03.13. 13:15 Módosítva: 2012.03.14. 10:33
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Murphy népszerű mondása ismerős lehet a legtöbb cégvezető számára, főleg azokon a nehéz napokon, amikor éppen a minket kiszolgálni hivatott technológia az, ami csődöt mond és megnehezíti a munkát.

Nincsenek egzakt kimutatások arról, hogy az adatvesztés évente hány ezer milliárd euró kárt okoz a világban, de nem kell ahhoz különösebben megerőltetnünk a fantáziánkat, hogy a saját vállalatunk kapcsán felmérjük a kényes információk értékét. A legtöbben ugyanakkor akkor szembesülnek az információk, adatok értékével, amikor már megtörtént a baj és töb százezer, rosszabb esetben több millió forintot kell költeniük az egyes merevlemezek, egyéb adathordozók helyreállítására.

A felhőszolgáltatások egyik vitathatatlan előnye, hogy az adataink nem a helyi számítógépen, hanem egy távoli szerveren találhatók, ezáltal gyakorlatilag megszűnik az egyes helyi számítógépek tönkremenetele miatti kockázat, ezáltal statisztikai hiba mértékűre csökkentve az adatvesztést. A felhőben lévő távoli szerverrel ugyan jó esetben fizikailag sosem fogunk találkozni, mégis biztosak lehetünk abban, hogy az ezen tárolt adatok a lehető legnagyobb biztonságban vannak. Legyenek azok a céges szerződések, levelezésünk, vagy éppen a ránk tartozó vállalati folyamatokat kezelni képes speciális alkalmazás, azokat a jelszavunk birtokában bárhol, bármilyen számítógépről elérhetjük úgy, hogy a munkavégzésünk teljes egészében a távoli gépen történik, ezzel semmilyen információbiztonsági és adatvesztési kockázatot nem okozva a vállalat részére.

Ugyanakkor a helyi számítógépek, eszközök folyamatos karbantartása, illetve szoftveres frissítése továbbra is elemi érdek marad, csak ezen feladatokat a jövőben sokkal hatékonyabban képes ellátni a vállalat rendszergazdája, lévén, hogy a helyi szerverszolgáltatásokkal és a hozzájuk kapcsolódó napi problémamegoldásokkal nem kell a továbbiakban foglalkoznia. Mindezek mellett olyan további, vállalati informatikai infrastruktúrát érintő konstruktív fejlesztésekbe kapcsolódhatnak be az it-s munkatársak, mely már rövidtávon növelheti a cég hatékonyságát. Csak mindezt már a felhőben.


Mikor cseréljük le a céges számítógépet?
5 tipp a céges gépek karbantartására
„Uram, a szerver tönkrement”
Csak internet legyen – felhőszolgáltatások a mindennapokban

*A GTS Hungary a Felhasználó által megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően bizalmasan kezeli, harmadik félnek azokat nem adja át. A Felhasználó emellett hozzájárul, hogy a GTS felhasználja az adatait további marketing tevékenységei során.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.