Biciklihiány lépett fel a választási kampány miatt

2009.04.14. 13:03

Nagy üzletet bonyolítanak az indiai kerékpár kölcsönzők. Választás lesz csütörtöktől.

A hirtelen tömegessé vált érdeklődésnek az az oka, hogy két politikai párt is szimbólumként használja a kerékpárt. Az elefánttal, a lótusszal, vagy a felkelő nappal szemben a bicikli kifejezetten jól használható jelkép az utcai kampánydemonstrációkon.
 
Erre ébredt rá a Samajwadi Párt, amelyik legújabb szlogenje szerint a biciklivel akarja elfoglalni Delhit. A párt már évek óta használja a csomagtartós kalsszik bringát vörös és zöld színekkel ékesített zászlaján. A déli államokban azonban a Telugu Desam párt is biciklivel kampányol.
 
 
A két párt között voltak viták, ki a jogos tulajdonosa a biciklinek, de megegyezés híján maradt a konkurencia, ami a héten kezdődő választások előtt máris krónikus kerékpárhiányt okozott néhány államban, ahol most először ütközik meg a két erő.
 
A pártok kampánycsapatai az elterjedt gyakorlat szerint bérelt kerékpárokkal járják a településeket, hogy népszerűsítsék saját pártjukat, de egymás elől fosztják ki a kerékpár-kölcsönzőket.
 
(Több mint egy évtizede az egyiptomi választáson is szerepet kapott a bicikli. Ott az uralkodó párt a 80-90 százalékos analfabetizmus miatt osztott ki jelképeket a pártoknak. Magán természetesen a muzulmán országban tekintélyes félholdat adományozta, a biciklit pedig az egyik komolyabbnak ítélt ellenzéki párt kapta – nyilván nem véletlenül. A szót a helyi szleng a homoszexuálisok csúfolására használta.)