Az Audi is rámegy a dizájnos e-bike gyártására

2012.05.14. 13:58

A magyar piac még ellenáll, de az elektromos kerékpárok a világ nagy biciklis országaiban az eladások egyre jelentősebb hányadát teszik ki. A hibridautók felé kacsintgató német autógyárak is szükségét érezték, hogy bekapcsolódjanak az üzletbe, amely ráadásként a cégek környezettudatos imázsát is javíthatja. Az utóbbi hetekben az Audi, a Smart és az Opel rukkolt ki sportos e-bike tervekkel.

Bár az idei budapesti kerékpár-kiállításon több gyártó is bemutatta saját e-bike modelljeit, a hazai utakon még kevesen használják a pedálozást elektromotorral kisegítő biciklit. A világ több országában azonban már most jelentős részt szakít ki a kerékpár-eladásokból az e-bike, a tétel jelentőségét mutatja az is, hogy tavasszal Brüsszel is bevállalt egy kisebb kereskedelmi háborút, hogy megvédje az uniót az új járműveket már milliószám ontó Kínával szemben.

Audi-e-Bike-92

Erre a piacra próbálnak betörni azok a német autógyártók is, amelyek az utóbbi hetekben mutatták be legújabb koncept kerékpárjaikat. A cégek a legújabb gépkocsimodellek mellé akarják felsorakoztatni a kerékpárokat.

Az Audi a jövő héten egy ausztriai szakkiállításon rukkol ki a legújabb prototípussal. A Wörthersee Touron, ahol több új autó is kikerül az Audi standjára, a közönség is láthatja a teljes egészében saját tervek alapján legyártott kerékpárt. Az e-bike-ot eddig zárt ajtók mögött Julien Dupont triálversenyző tesztelte. A tesztelő kiválasztása valószínűleg nem véletlen, hiszen a kerékpár úgy néz ki, mintha triálmotort kereszteztek volna mountainbike-kal.

Audi-e-Bike-32

A váz és a kerekek szánszálas anyaga annyira megkönnyíti a gépet, hogy a lítiuminon akkumulátorral és a motorral együtt is csak 21 kilogramm a teljes súlya. Az audisok büszkék az új váltóra is, ami állítólag az R8-as sportkocsi váltójához mérhető teljesítményt nyújt. A kerékpáros számára öt utazóprogramot kínálnak, a leggyorsabb pedelec-, izomerővel vegyes módban akár a 80 km/h-s végsebesség is elérhető.

Az Opel új kategóriával kísérletezik Európában, nemrég megkezdték az első sorozatgyártású villanyautójuk, az Ampera értékesítését. A cég a genfi autószalonra időzítette az Amperához párosított biciklis design-tanulmány, a RAD e bemutatóját. A kerékpárral kifejezett cél volt, hogy erősítsék a márka környezetbarát, városias, stílusos imázsát. A kerékpárra tudatosan átemelték az új Opelekre, de főleg az Amperára jellemző bumerángszerű dizájnelemeket is.

A pedelec-hajtómű 250 wattos villanymotorja segíti a bringást a pedálozásban, hatótávja 60 és 145 kilométer közötti, a csúcssebesség 25 km/h, és két és fél óra alatt teljesen feltölthető. A RAD e ráadásul csatlakoztatható az Opel FlexFix kerékpártartójára és autózás közben is tölthető.

A Smart tervezői szintén ügyeltek arra, hogy a kerékpár összhangban legyen a városi kisautó formájával és eladási stratégiájával. Ott is tudatos döntés volt a pedelec-rendszer alkalmazása, amelyhez Németországban nem kell a normál kerékpároktól eltérő biztosítás, és nem kell hozzá motoros vezetői engedély sem.

A Smart-bicikli négy utazóprogrammal kerül a piacra, és maximális motoros sebessége 25 km/h lesz.