Londonban ingyen kaphat bárki egy 350 ezres bringát

Na jó majdnem ingyen, de tényleg nem kell sokat tenni érte

2016.10.20. 07:58
Egy prototípus még önreklámmal
Egy prototípus még önreklámmal
Fotó: facebook.com/buzzbike.london

Emlékeztek még a botrányos körülmények között csődbe ment autómatricás cégre? Na először ők, az Il Ferro jutott eszembe, amikor hallottam a BuzzBike üzleti modelljét:

ingyen használatra adnak egy bringát, cserébe a reklámfelület az övék a gépen.

Ami miatt ez mégsem tűnik kamunak, sőt egy tök jó ötletnek látszik, az az, hogy itt tényleg nincs többről szó: például nem kell egyből befizetned 180 ezer forintot, hogy aztán pár hónap után futhass a pénzed után. Na de lássuk a részleteket!

Egy teljesen alap, egysebességes városi kerékpárról van szó, ami a BuzzBike szerint 1000 font értékű. Ez mondjuk elég soknak tűnik nekem (aki otthon van a londoni kerékpárárakban, kommentelje már ide, hogy igazam van-e), még akkor is, ha van rajta biztosítás, jár hozzá lámpa, lánc, ingyenes karbantartás és még kedvezmény is pár kerékpáros márkánál.

Maga a reklámfelület a hátsó sárhányón van, a lehetőségekhez képest elég diszkrét. Természetesen aki nem használja rendszeresen a kerékpárt – vagyis nem tolja a reklámot kellő hatékonysággal , attól visszaveszik, ami elég logikus lépés. Ehhez minden bringában el van helyezve egy nyomkövető (oké, így már azért érhetőbb, hogy miért is nem olyan olcsó a bicikli). Ez azért is jó, mert célzottabban tudják kihelyezni a hirdetéseket, főleg hogy mindenkinek el kell mondania, hogy mely útvonalon fog vele iskolába/munkába járni, és hol fog rendszeresen parkolni vele.

Az első 200 BuzzBike kigurul
Az első 200 BuzzBike kigurul
Fotó: facebook.com/buzzbike.london

Működni valószínűleg akkor tud majd az egész, ha megőrzi a menőségét, amire egyelőre miden esélye megvan. Egyrészt a biciklik tényleg jól néznek ki, az első hirdetője pedig az október 14-i indulás után a PayPal egyik leánya, a Braintree lett. Jelenleg 200 bringa hirdeti őket Londonban.

Na meg szerte a világon, hiszen mi is épp róluk írunk.

A Quartz szerint nagy siker előtt áll a rendszer, hiszen sokkal versenyképesebb mint a közbringa: nincs bonyolult pin-kódos azonosítás, nem kell fizetned érte és nem csak dokkolókban parkolhatsz vele. Ja hogy egy reklám van rajta? Ugyan már, a közbringákon éppúgy van reklám, ráadásul pont ugyanott, ahol a BuzzBike-okon. És em csak a londoniakon, hanem például a Bubin is. 

Az első hirdető a Braintree
Az első hirdető a Braintree
Fotó: facebook.com/buzzbike.london

Vagyis a dolog kicsit azokhoz az appokhoz hasonlít, ahol a reklámos változatot ingyen kapod. Viszont túl azon, hogy ehhez teljesítened kell – vagyis elég sokat bringáznod –, végig ott van a levegőben, hogy a szolgáltató bármikor visszaveheti a kerékpárt vagy csak egyszerűen változtat a feltételeken. Épp úgy ahogy az appok reklámos, ingyenes verzióinál lenni szokott.

Ezzel együtt szerintem izgalmas, érdekes próbálkozás. 

Te is bringával jársz? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!