Miért nem fér el egy vacak bringasáv az új pesti rakparton?
Kedden mutattuk be a pesti rakpart látványterveit, melyek aznap kerültek a fővárosi Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elé. Akkor azt írtuk:
"Nincs egyértelműen leírva az sem, hogy lehet-e majd kerékpárral használni az átépülő rakpartot, és ha igen, melyik felületet: a sétány egy része lesz erre szánva vagy az útfelületen lesz erre kijelölt rész, esetleg 30-as korlátozással és széles útfelülettel teszik vonzóvá a biciklizést a rakparton."
Nos mint megtudtuk sem itt, sem ott nem gondoltak a bringásokra, pedig még a látványterveken is szerepel egy kerékpáros, mert az olyan jól néz ki.
Információink szerint sem az id. Antall József rakparton (az Országház és a Lánchíd között), sem a Jane Haining rakparton (a Lánchíd és az Erzsébet híd között) sem lesz semmilyen bringás infra. Bár a látványtervek szerint tökéletesen elférne itt egy sáv az úttest két oldalán, a hivatalos indoklás szerint azért nem lesz itt ilyen, mert csak a hidaknál lehet belépni az alsó rakparti szakaszokra, ezért nincs kapcsolata az utcákkal. Ehelyett inkább az Apácai Csere János utcában haladó EuroVelo útvonalat támogatják.
Az érvelés elsőre logikusnak hangzik, hiszen a a műemlék falat nem lehet csak úgy megbontani, a gyalogosoknak is feszített acélszerkezetekkel oldják meg a lejutást. Viszont ezzel az indokkal az autókat is simán ki lehetne zárni, hiszen ott tényleg csak átmenőforgalomról lehet szó.
Kicsit érthetetlen az is, hogy az eredeti tervet, amelyben párhuzamosan parkoltak volna az autók az út szélén, hogy kevesebb helyet foglaljanak, megfúrta az V. kerületi önkormányzat. Így most halszálkás parkolás lesz, miközben nem sokára több mint 500 új férőhellyel nyílik meg a Nádor téri mélygarázs.
Ha bármi új fejlemény derül ki a rakparti bringázással kapcsolatban, jelentkezünk!
Neked is van bringád? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!
Rovataink a Facebookon