Megszüntetik a KRESZ-világ nyolcadik csodáját

2018.06.11. 13:20
31 hozzászólás
Megtörtént, amire magunk se számítottunk: cikkünk alapján olvasói felvetésre reagálva a Budapest Közút úgy döntött, hogy észszerűsíti és biztonságosabbá teszi a Szabadság híd budai hídfőjének közlekedési csomópontját.

Tíz napja jelent meg a Gellért tér: itt a KRESZ-világ nyolcadik csodája című cikkünk, ami jelentős vitát kavart. Egyik olvasónk a cikk alapján bejelentést tett a Járókelő.hu-n, és mint jelezte lapunknak, az érintett közútkezelő, a Budapest Közút szokatlan gyorsasággal válaszolt. De nemcsak a gyorsaság volt szokatlan, hanem a konstruktivitás is, ahogy kezelték a problémát. Válaszuk szerint a Szabadság híd – Szent Gellért tér – Kelenhegyi út forgalmi rendjét felülvizsgálták, és a következő intézkedéseket hozták:

  1. A kanyarodó főútvonalat a forgalmi rend egyértelműsítése érdekében megszüntetik, a Duna vonalában haladóknak lesz a továbbiakban elsőbbségük.
  2. A hídról levezető kerékpárnyomokat szintén megszüntetik.
  3. A forgalmi rend változását előjelző táblák fogják jelezni, a hídról lehaladóknak és a Kelenhegyi útról kihaladóknak lesz elsőbbségadási kötelezettségük a forgalmi rend változás bevezetése után, és változatlanul „telezöldes” irányítással fogják működtetni a jelzőlámpás csomópontot a kapacitások biztosíthatósága érdekében.

A Budapest Közút részéről hozzáfűzték, hogy a jelzőlámpa egyébként 0–24 óráig folyamatosan működik, az elmúlt évben pedig összesen csak kétszer hibásodott csak meg, ilyenkor a hibabejelentéstől számított két és fél órán belül a helyreállítás megtörténik, tehát a jelzőlámpa tulajdonképpen egész évben folyamatosan működik.

A döntésről megkérdeztük Pető Attilát, a Kreszprofesszort is, aki sikerként értékelte a közútkezelő lépését. Mint mondta, a kanyarodó főútvonal megszüntetése nemcsak a lámpák szempontjából fontos, hanem ezáltal egyértelműbb lesz az irányjelző használata, illetve a hídról érkező kerékpárosokkal kapcsolatos elsőbbségadási kötelezettség is.

Hozzátette, hogy a bicajosok biztonságosabb közlekedését a félreértelmezhető kerékpárosnyom megszüntetése tovább növeli, és így a kerékpárosok az általános besorolási rendnek megfelelően tudnak majd elhelyezkedni. A telezöldes irányítás továbbra sem oldja meg a Szabadság hídról balra és a Kelenhegyi útról jobbra egyszerre bekanyarodók problémáját, de valóban a nyilas zöld alkalmazása a forgalomáteresztő kapacitást csökkenésével járna, ami miatt torlódások alakulnának ki.  

Végül elmondta, hogy a forgalomirányító jelzőlámpákkal ellátott kereszteződések mindig is a legbiztonságosabb úttalálkozásoknak minősülnek, azonban pont ezek a helyek azok, ahol nagyságrendileg megugrik a bekövetkezendő balesetek lehetősége abban az esetben, amikor a lámpák nem működnek. Tény, hogy igen ritkán fordul elő üzemhiba, de a közlekedők jogosan számíthatnak ebben az esetben is kiszámítható, logikus és jól értelmezhető forgalomtechnikai megoldásokra.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Megszüntetik a KRESZ-világ nyolcadik csodáját

Cikkünk nyomán biztonságosabbá alakítják a Szabadság híd budai hídfőjének közlekedési csomópontját.

442 · Jun 11, 2018 01:20pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?