Így zabálják fel a parkoló autók Budapest egyik főterét

43218214 2158801277463899 6205478601639329792 o
2018.10.05. 12:26
33 hozzászólás

Négy szép új parkolóhelyet festettek fel Budapest egyik legfrekventáltabb főterének, az Erzsébet térnek a járdájára. A beruházás nyilvánvalóan hasznos a közeli Fröccsterasz tulajdonosainak és illusztris vendégeinek, hiszen mostantól nem kell legurulniuk az Erzsébet tér milliárdokért épített mélygarázsába.

A felszíni parkolófejlesztési projekt csak néhány ponton vérzik, mint az I bike Budapest közösségi oldalon rámutattak:

  1. a parkolóhelyeket a mélygarázs fölé jelölték ki a járdán, az egyiket konkrétan a lejárat szájában. Minek épült a mélygarázs, ha nem azért, hogy a parkoló autókat a föld alá vigyék, és legyen hely a téren hömpölygő gyalogosoknak?
  2. a kétirányú kerékpárutat is ide cipőkanalazták be a tervezők, így a gyalogosoknak egy 15 centi széles járdán kell átcsúsznia a parkoló autó és a kerékpárosok között.
  3. a felfestés mintha nem állna összhangban a jogszabállyal: 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről, 35.4. Járművek részben vagy teljes terjedelemben járdán történő várakozás szabályozásánál a gyalogos forgalom számára a járda szélességének legalább a felét, de legkevesebb 1,5 méter széles járdafelületet kell biztosítani.

Mint a közösségi oldalon írják:

Hihetetlen, hogy miközben a tömeg rég kinőtte az Erzsébet teret, mikor több hely kéne az egyre nagyobb belvárosi gyalogos és kerékpáros forgalomnak, miközben a gyalog-kerékpárutat nem a járdára visszafesteni, hanem az úton vezetett irányhelyes kerékpársávokra cserélni kellett volna, 4 darab, mélygarázs bejárata mellé épített parkolóért inkább visszafelé haladunk az időben. Kinek jó ez? Mert a városnak nem, az biztos.

Frissítés: a parkolók voltaképpen rakodóhelyek

Cikkünkre reagált az V. kerületi önkormányzat. Eszerint az Erzsébet téren lévő vendéglátóhelyek és alkalmi rendezvények kiszolgálásához eddig nem állt rendelkezésre áruszállítóhely, rakodóhely. Ezeket most azért alakították ki, mert a vendéglátóhelyek és alkalmi rendezvények kiszolgálását végző járművek sokszor illegálisan, a gépjármű-, gyalogos- és kerékpáros forgalmat akadályozva vagy a parkba behajtva közelítették meg az Erzsébet teret.

A téren tartózkodó emberek biztonsága és a park épsége szempontjából nélkülözhetetlen az áruszállításra, rakodásra helyet biztosítani, valamint a folyamatot szabályozni. Hangsúlyoznánk, hogy nem parkoló-, hanem rakodóhelyek kialakítása van folyamatban, amelyek csak indokolt esetben és csakis az áruszállítás, rakodás időtartamában használhatóak.

Az Erzsébet tér és környezetének gyalogos-, kerékpáros- és gépjármű-közlekedésének összehangolása kiemelten fontos feladat, ennek jegyében a Városüzemeltető Kft. elsősorban a parkba látogatók érdekeit szem előtt tartva festette fel a rakodóhelyeket. Az önkormányzat ígérete szerint a lakossági visszajelzések, észrevételek alapján felülvizsgálják a rakodóhelyek kialakítását, és kiválasztják a legoptimálisabb helyszín, áll az önkormányzat válaszában.

Ez mind nagyon szép, csakhogy mint a fotókon látszik, a rakodóhely-építés nagyon félrecsúszott, hiszen az összes helyen gépkocsik parkolnak (az egyiket egy külön biztonsági ember vigyázza). Ez egyfelől jobban akadályozza a rakodást, mintha nem lennének felfestett rakodóhelyek, másfelől egészen biztosan nem lehet rá azt mondani így, hogy ez a gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva lett kialakítva.