Koronavírus adatok

2021. dec. 08.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Mária
-6 °C
4 °C

Katasztrófát okozhatnak az analfabéta repülőgépszerelők

2009.05.20. 12:47 Módosítva: 2009.05.20. 14:55
A News 8 szerint angolul nem tudó repülőgépszerelőket alkalmaz az USA légügyi hivatala.

A News 8 televíziós hírcsatorna súlyos rendellenességeket tárt fel az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalánál (FAA). Értesüléseik szerint a gépeket ellenőrző és szerelő alkalmazottak hozzáértése és felkészültsége nem éri el a kívánt szintet.

airport

Nemcsak a gépészek felvétele és alkalmassági tesztje problémás, de több száz alkalmazottról derült ki, hogy gyanús munkavállalási engedéllyel dolgozik. Az olcsóbb munkaerőként alkalmazott műszerészek közül pedig több olvasni sem tud angolul, ami a repülés nemzetközileg használt nyelve.

A 2003-as 21 halálesettel járó, észak-karolinai zuhanást is a szakértelem hiánya okozta. A felszálláskor történt tragédia oka az volt, hogy a gépészek rosszul rögzítették a kábeleket.

Mivel a repülőgépek ellenőrzése és szerelése igen bonyolult, több fázisú művelet, a szerelőknek minden alkalommal alkalmazniuk kell az adott géphez való műszaki leírást és az ott részletezett lépéseket, majd írásban rögzíteni az elvégzett műveleteket. A Texasban végzett felmérések szerint több száz olyan alkalmazottról van szó, akik erre képtelenek.

Egy korábbi FAA-felügyelő elmondta, hogy rendszeresen találkozott olyan jelentkezőkkel, akik próbáltak úgy tenni, mintha beszélnének angolul, ám végül többüket el kellett bocsátania. "Több olyan kollegám is van, aki nem tudja elolvasni a szerelési útmutatót” – árulta el egy texasi alkalmazott is. Néhány főnöknek tolmácsra van szüksége, hogy kommunikálni tudjon a részmunkafázisokat elvégző alkalmazottakkal, vagy újra el kell végeznie a munkát helyettük a pontosság miatt.

A csalások oka a magas fizetés. Egy okleveles gépész csak másfélszer annyit keres, mint az angolul alig beszélő technikusok. Az FAA-nek kötelessége lenne a szerelőállomások ellenőrzése, de a belső munkatársak szerint inkább előre értesítik az állomásokat a vizsgálatról, hogy fel tudjanak készülni rá.

Sokak szerint ezzel maximálisan veszélyeztetik az utazások biztonságát. Texas két legnagyobb légitársasága, az American és a Southwest ugyan megköveteli a pontos nyelvtudást a gépészektől, de más szerelőállomásokon dolgozó alkalmazottak nagy százaléka nem.

Az FAA nem válaszolt a kérdésekre.