Egymást ölik az amerikaiak a leárazott cuccokért

2010.11.26. 17:18
Az amerikai áruházakat vásárlók tömegei árasztották el péntek hajnaltól, a műszaki áruházaktól a játékboltokig a kereskedők 20-75 százalékos árengedménnyel várták őket, a hálaadás napja utáni, hagyományos "fekete pénteki" akció alkalmából.

A fekete péntek a karácsonyi ajándékvásárlási maraton startja az Egyesült Államokban. Most is, mint minden évben, hóval-esővel dacoló türelmetlen csoportok várták sok helyen a kora hajnali órákra időzített nyitást. A vásárlók az idén is a játékokat, a szórakoztatóelektronikai készülékeket és a márkás ruházati cikkeket keresték leginkább.

A vásárlási őrület idén is több helyen incidensekbe torkollt. Indianában őrizetbe vettek egy 29 éves nőt, aki éles szóváltásba keveredett a többi vevővel, akik nem engedték, hogy előzzön egy Wal-Mart üzlet pénztárnál kígyózó sorban. Palm Beach környékén, szintén az említett áruházlánc egyik üzletéből azért vezettek el egy férfit, mert vita közben azzal "érvelt", hogy megmutatta az övén viselt fegyvert. Los Angelesben a Cerritos egyik élelmiszerüzletét le kellett zárni egy időre, mert a tumultusban lövések dörrentek. Több helyen kisebb zendülés tört ki, mert az üzletek nem nyitottak ki az előre meghirdetett időben.

Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség szerint ezen a hétvégén 138 millió vásárló fordul meg az üzletekben. Az előrejelzések egybehangzóan arra számítanak, hogy az idén erősebb lesz a közönség vásárlási kedve, mint az elmúlt két évben. Több üzlet még az országos munkaszüneti napon, hálaadáskor is nyitva tartott, és sok helyütt a fekete pénteki kedvezményt több héten át fenntartják.

A fekete péntek elevezés egyébként nem gyászos tartalmú, hanem arra utal, hogy a kereskedők forgalma ezen a napon fordul át a veszteséges, a szakzsargon szerint "vörös" szakaszból a nyereséges "feketébe". Az idei akciós napon az áruházak legfőbb célja, hogy a lassan javuló gazdasági feltételek között fenntartsák és tovább tüzeljék a fogyasztók éledező vásárlókedvét. Ennek Amerikában óriási jelentősége, mert a gazdaság mintegy 70 százaléka fogyasztásfüggő.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport