Elkapkodják a luxusautót Kínában

2011.11.09. 13:34 Módosítva: 2011.11.09. 13:39
Kína az autógyártás fő piacává kezd válni. A luxusautók gyártói szalonok sorát nyitják az ország távoli területein is.

Már nem csak Kína nagyvárosaiban éri meg luxusautószalont nyitni. A Reuters riportja módos vidéki családokat mutat be, akik Mercedeseikért, Audijaikért már nem vándorolnak el Pekingbe vagy Sanghajba, hanem saját tartományuk szalonjaiban vásárolják meg azokat. A trend jelzi, hogy Kína belső területein is jelentős vagyonokat halmoztak fel, és a fogyasztás magas szintje már nem csak a gazdag partvidék sajátja.

Audi

A riport egy Sanghajtól két órányira fekvő várost mutat be.  Szisi (Cixi) mérete ötöde a megapoliszénak, de családi vállalkozásainak köszönhetően az átlagos jövedelem vetekszik a sanghajival. A kínai viszonylatban nem jelentős méretű város lakói jelenleg az Audi, a BMW és a Lexus üzleteiben szerezhetik be luxusautóikat, de a hírek szerint hamarosan szalont nyit a Jaguar és a Land Rover is.

000 Hkg4817680
Fotó: Philippe Lopez

A két-három éve kezdődött trendet erősítette a Pekingben életbe lépett autóvásárlási moratórium is. Az állandósult dugók és a szmog miatt a fővárosban csak az autóvásárlási lottó havi nyertesei vehetnek maguknak autót. Ennek következtében míg 2004-ben a legfejlettebb kínai városokban adták el a luxusautók 60 százalékát, mára 50 százalékra csökkent ez az arány. A kínai autóvásárlási kedv az olyan távoli területeken is nőtt, mint a bányavárosként ismert Erdos, ahol a Jaguar és a Land Rover működtet sikeres kereskedéseket.

Mercedes

Julinban (Yulin) két éve nyitott szalont a BMW, a szomszádos Audi vezetője büszkén nyilatkozta, hogy napi öt-hat autót is elad. De a városban van Audi, Mercedes, BMW, Lexus, Jaguar, Rolls-Royces és Porsche is.

000 Hkg4817637

A Mercedes öt éve még 60 nagykereskedéssel működött, ezek száma mára 180-ra nőtt. Idén kilenc hónap alatt. A tervek szerint 2015-re ezt a számot is megduplázzák, a lerakatok negyede pedig kisebb városokban lesz. A Mercedes január és szeptember között 139 400 autót adott el, ez az éves eladás 38 százaléka. a BMW 1777 522 autót értékesített, 35 százalékát az éves eladásnak. A kínai piac ezidő alatt 6,4 százalékkal nőtt.

A versenytársak is érzik a lehetőségeket, ezért az Audi jelenlegi 174 üzletből álló láncát 2013-ra 400 szalonnal növelné. A kínai Geely csoport tulajdonában lévő Volvo pedig 2015-re nyitna 100 új üzletet.
A terjeszkedést egyébként nem a vásárlóerő, hanem a szakképzett munkaerő limitálja. Az autókereskedők a nagy városokban is nehezen találnak megfelelő tudású szakembert, a helyzet pedig csak nehezebb a távoli régiókban.