Robbantással nyitottak utat a búvárok az elsüllyedt óceánjárón

2012.01.23. 11:28 Módosítva: 2012.01.23. 12:24

A búvárok a negyedik és ötödik fedélzeti szint között biztosítottak maguknak átjárást, hogy könnyebben megközelíthessék a hajó étterem-zónáját, közölte Giglio szigetének parti őrsége. Franco Gabriellinek, az olasz polgári védelem vezetőjének vasárnapi közlése szerint a potyautasokkal együtt még legalább 24 eltűntet keresnek a 290 méter hosszú hajótestben.

2012-01-22T174911Z 660656094 GM1E81N05AQ01 RTRMADP 3 ITALY-SHIP
Fotó: Giampiero Sposito

A szerencsétlenség következményeinek kezelésére kormánybiztosként kinevezett Gabrielli szerint a hajón több potyautas is tartózkodott, s ez, valamint a pontatlan nyilvántartás az oka, hogy a 12 addig megtalált holttestből négyet még nem tudtak azonosítani. Az utaslistán nem szereplő eltűntek között említette azt a magyar nőt is, aki családtagjai közlése szerint a legénység egyik tagjának vendégeként utazott a hajón. Meg nem erősített hírügynökségi jelentések szerint lehetséges, hogy övé a vasárnap megtalált tizenharmadik holttest.

Az olaszországi Giglio szigeténél tíz napja zátonyra futott és oldalára borult óceánjárón mintegy 4200 ember tartózkodott. Az eddig azonosított nyolc halálos áldozat között volt egy hegedűművész magyar férfi is.

A baleset miatt alakult műszaki-tudományos bizottság délelőtt újra ülést tart, hogy eldöntse, mikor lássanak hozzá a Costa Concordia üzemanyagtartályaiban lévő 2400 tonna dízelolaj kiszivattyúzásához. A szakértők már a múlt héten meg akarták kezdeni a szivattyúzást, hogy megelőzzenek egy esetleges környezeti katasztrófát a Toszkánához tartozó szigetnél, az eltűntek utáni kutatás elhúzódása miatt azonban el kellett halasztaniuk a munkálatokat.

Az óceánjáró kapitánya sajtójelentések szerint a tulajdonos Costa Crociere hajózási társaság vezetésére hárítja a felelősséget a Giglio partjainál végrehajtott kockázatos és tragikusan végződött manővereiért. A La Repubblica című olasz napilap szerint Francesco Schettino kapitány a múlt héten lezajlott egyik bírói meghallgatásán azt mondta, hogy a part közelében végzett, meghajlásnak nevezett manőver "a társaság indulása óta benne volt a tervekben, s azt elvárták".

A partvonal menti befutás célja, hogy "magunkat reklámozzuk" - idézte a Costa Concordia házi őrizetben lévő kapitányának szavait a Corriere della Sera című olasz lap. (A Nápolyi-öböl déli részén) "Capri és Sorrento előtt, és az egész világon" bevett gyakorlat az ilyen manőver végrehajtása - tette hozzá.

A Costa Crociere genovai székházánál vasárnap délután szolidaritási megmozdulást tartott a hajózási társaság mintegy 600 egyenruhás alkalmazottja, hogy együttérzésükről biztosítsák az áldozatok hozzátartozóit, a túlélő utasokat, valamint a mentési munkálatokban részt vevőket. Egyik transzparensükön az állt, hogy "Mi mindannyian egy család vagyunk".

A szerencsétlenséget vizsgáló Grosseto városi ügyészség ugyanakkor azt közölte, hogy keresik a hajókapitány laptopját, amelyet Schettino az olasz média szerint egy szőke nőnek adott át a baleset másnapján. Az illető nő a hajótársaság jogásza lehet, s az ügy azért érdekes, mert a számítógépén a vizsgálat számára fontos információk lehetnek.

A Hannover Re német biztosító hétfőn Frankfurtban azt közölte, hogy első becsléseik szerint legalább 30 millió eurójába kerül majd a társaságnak a Costa Concordia szerencsétlensége.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport