Nem csak a Concordia kapitánya felelős
Az olasz ügyészség szerint a sziklára futott Costa Concordiát üzemeltető hajótársaságot is felelősség terheli számos tekintetben. Az ügyészségi vizsgálat mellett folytatódik az áldozatok keresése és az üzemanyag eltávolítása.
Nemcsak az alkalmatlan kapitányt, hanem az őt kiválasztó munkaadót is felelősség terheli, mondták. Bár Francesco Schettino kapitány vezette a szikláknak az óceánjárót, de a nem megfelelő evakuálásért, a hatástalan biztonsági előírásokért, a rosszul működő mentőcsónakokért a Costa Crociere hajótársaság a felelős, hangoztatta az olasz médiának Beniamino Deidda toszkán főügyész, a hajószerencsétlenség okait tisztázó ügyészcsoport vezetője. A megjelent olasz sajtóhírekkel szemben a kapitányon végzett kábítószerteszt végleges eredményei még nem ismertek, a szakértői vizsgálatot január 26-án folytatják.
A grossetói ügyészségen pénteken hallgatják meg Ciro Ambrosio másodtisztet és Domnica Cermontant is, azt a 25 éves moldáviai állampolgárt, aki elmondása szerint a kapitány vendégeként a parancsnoki hídon tartózkodott a zátonyra futás pillanatában. Kedd délelőtti sajtótájékoztatóján Franco Gabrielli, a polgári védelem vezetője elmondta, hogy a hajóroncsban maradt áldozatok keresése tovább folytatódik. Január 13-a óta 16 áldozatot találtak.
A Costa Concordia tizenhét tartályában lévő üzemanyag szivattyúzása megfelelő időjárási viszonyok között huszonnyolc munkanapot vesz igénybe. Elsőként azt a hat tartályt ürítik ki, mely az üzemanyag felét tartalmazza. A hajóról a tengerbe került hulladék és személyes tárgyak összeszedése a Costa Crociere feladata, az erről szóló tervet a hajótársaság szerdán adja át a polgári védelemnek, jelentette be Gabrielli hozzátéve, hogy a jelenleg a Giglio partjanál úszó olajfoltok a hajó étterméből szivárogtak a vízbe.