A királyi család a legnépszerűbb brit márka
Egy frissen megjelent angol jelentés megvizsgálta a a brit királyi csald kereskedelmi értékét, mintha az egy vállalatként működne. A vizsgálat megállapítása szerint eladásra kínálva és értékesítve ez a „vállalat” többet érne, mint a Tesco és a Marks & Spencer együttvéve – számol be a Telegraph.
A jelentés szerint a királyi család összértéke 44,5 milliárd font, melyből 18,1 milliárd fontot tesznek ki a koronázási eszközök és a királyi paloták, de a tárgyi eszközökön kívül az immateriális javakat is beszámították. Ezen kívül mindenképpen számba kell venni további 26,4 milliárd fontot, ami a királyi család népszerűsége miatt jelenik meg a turizmusban és más iparágakban. A kutatás azt is megállapította, hogy a királyi család jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy Nagy-Britannia minél előbb kilábaljon a recesszióból, annak ellenére, hogy a június 5-re tervezett ünnepi munkaszüneti nap éppen hogy káros hatással lesz a gazdaságra. A pozitív gazdasági hatást a vizsgálatot végző cégnél az úgynevezett „halo effektussal” magyarázták, melynek lényege az, hogy az emberek egyetlen benyomás alapján vonnak le többnyire téves következtetéseket különböző személyekről, jelen esetben a királyi család tagjairól.
David Haigh, a jelentést készítő Brand Finance vezérigazgatója szerint „a Monarchia egyike a legértékesebb brit márkáknak. Bármit is gondol az alkotmányos alapelv, úgy tűnik, hogy a királyi család intézménye igen sokat tesz hozzá az Egyesült Királyság gazdasági értékéhez. A királyi család népszerűsége lényegében ingyen reklám Nagy-Britanniának, ami hatalmas előnyöket jelenthet hosszú távon.”
Nagy-Britanniában jelenleg is folynak a II. Erzsébet hatvan éves regnálásának tiszteletére rendezett ünnepségek.