Tovább mentegetőzik a Costa Concordia kapitánya
Egy keddi interjúban Schettino arról beszélt, hogy a végzetes éjszakán a barátaival vacsorázott, köztük egy egykori moldovai táncossal, majd felment ugyan a hídra, de nem vette át az irányítást a hajó felett. „Elrendeltem a kézi navigálást, de a parancsnokságot nem vettem át. A navigáció egy másik tiszt feladatköre volt” – magyarázta a kapitány. A törvényszéki nyomozók által eddig vizsgált adatok azt mutatták, hogy a kapitány a baleset éjszakáján 21:39-kor kikapcsolta a hajó automata pilótáját. Hat perccel később, 21:45-kor futott zátonyra a Costa Concordia – írta a Telegraph.
A Costa Concordia kapitánya ellen az egyik fő vád az, hogy túl közel kormányozta hajóját a Giglio szigethez, és ez vezetett a katasztrófához. Schettino ezzel kapcsolatban korábban egy kézzel írt feljegyzést adott át az ügyvédeinek, amit később a Canale5 kereskedelmi tévé nyilvánosságra hozott. “A gondviselésnek és ösztönömnek, szakmai tapasztalatomnak köszönhető, hogy az utolsó pillanatban félrerántottam a kormányt. Sikerült elkerülni, hogy tömegszerencsétlenség történjen. Ha a hajó az eredeti útvonalat követte volna, teljes erővel nekihajtottunk volna a szikláknak” – írta a kapitány.
Ezzel szemben egyes vélekedések szerint a hajó azért tért le a biztonságos útvonaláról, mert Schettino tisztelegni akart egy nyugalmazott hajóskapitány előtt, aki a szigeten élt. A hétfőn szabadlábra bocsájtott kapitány jóval az utasok előtt hagyta el a Costa Concordiát, és a tengerészeti hatóságokkal is szabálytalanul kommunikált. Jelenleg többrendbeli emberölés miatt folyik ellene eljárás.
A Costa Concordia katasztrófájában összesen 32 ember halt meg, köztük egy ötéves kislány. A hajó kiemelése azóta már folyamatban van, várhatóan 2013 februárjára hozzák vontatható állapotba.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.