Lázár, Olimpia
-2 °C
3 °C

Kínában betiltották a luxuscikkek reklámját

2013.02.06. 16:44 Módosítva: 2013-02-06 16:44:56

Kínában államilag betiltották a luxuscikkek reklámjait a rádiókban és tévékben, írta meg a BBC. Ezek ugyanis az extavagáns ajándékozásra ösztönzik az embereket, és ez nem helyes. A lépés a kormány azon programjának része, amely a korrupció és az extravagancia visszaszorítását tűzte ki célul. A tiltás elsősorban a likőrök, drága órák és aranypénzek hirdetőit érinti.

A jövő héten kezdődő kínai újévkor szokás a drága cikkek ajándékozása, és nem ritkán lepik meg a hivatalnokokat is ilyesmikkel különböző előnyök reményében. A kínai tévéhatóság szerint a luxuscikkek reklámjai nem megfelelő értékrendet propagálnak, és ezért szükséges a visszaszorításuk. A BBC által idézett hivatalnok takarékosságra, továbbá a luxuscikkek kerülésére szólította fel az embereket.

A lépés beleilleszkedik az új kinai miniszterelnök korrupcióellenes politikájába, amelynek részeként a párt- és katonai eseményeken visszaszorítják a luxus különböző megnyilvánulási formáit. A kormány célja, hogy kezelje a társadalom alsó és felső rétege közt növekvő különbségek problémáját. Ennek részeként 2015-ig a minimálbért az átlagos városi bér negyven százalékára növelnék.

A kormány szerint a reform szükséges ahhoz, hogy az ország bevétele igazságosabban oszoljanak el. Az elemzők szerint a kormány tudatában van annak, hogy az egyenlőtlenségek alááshatják a politikai stabilitást.