Homofób tésztanagyhatalom ellen indult bojkott

2013.09.27. 12:06

Tésztamárkának támadtak a melegjogok védelmezői, miután a Barilla vezérigazgatója kijelentette: soha sem reklámozná termékeit homoszexuális párokkal. Az Independent szerint Guido Barilla, a világ legnagyobb forgalmú tésztacégének vezetője egy olasz rádióadásban nyilatkozott így. Sőt, azt is hozzátette, hogy ha ez nem tetszik az LMBTQ embereknek, akkor nyugodtan vegyenek ezentúl más márkát. Olaszországban egyébként a tésztapiac felét a Barilla márka teszi ki, míg az USA-ban a piac negyedét birtokolja.

Kijelentését Barilla azzal magyarázta, hogy cégének a hagyományos dolgok, így a tradicionális családkép számít értéknek. „Mindenkinek joga van ahhoz, hogy azt csináljon, amit akar, anélkül, hogy másokat zavarna ezzel” – folytatta a tulajdonos-vezérigazgató, épp csak azt nem tette hozzá, hogy a melegek maradjanak a négy fal között. Azért fokozta, és leszögezte azt is, nem szeretné, hogy a meleg párok örökbe fogadhassanak, mivel az örökbe fogadott gyerekek kiszolgáltatott helyzetben vannak, és nem választhatnak.

A rádióadás után melegek és jogvédő szervezetek azonnal bojkottot hirdettek. Megfogadták, ezentúl lemondanak a Barilla termékekről, illetve minden más márkáról is, amelyet a pármai cég forgalmaz. Ezek közé tartozik a Voiello tészta, valamint a Filiz és a Misko termékek.

A hír hallatán az olasz baloldali Sel egyik képviselője, Alessandro Zan is felszólalt, és a Barilla-bojkott mellett is kiállt. Sőt, politikustársait is arra kérte, kerüljék a márkát a boltokban. Mint mondta, a cégvezető kijelentése tipikus példája az olasz homofóbiának. A Demokratikus Párt egy politikusa, Ivan Scalfarotto arról beszélt, „lehangoló, hogy egy üzletember, aki körbeutazta a világot, olyan kijelentéseket tehet, amilyeneket Guido Barilla tett”. Hozzátette, mostantól ő sem veszi a cég termékeit.

Látva a felháborodáshullámot, Guido Barilla végül bocsánatkérésre kényszerült. A cég, amely valószínűleg továbbra is szőke kisfiúkkal és csinos anyukákkal reklámozza termékeit, közleményt adott ki arról, hogy tiszteli a melegeket. „Sajnálom, ha kijelentéseim a La Zanzara rádióban félreértésekhez vezettek vagy polemikusak voltak, vagy ha bárkit megsértettem. Az interjúban én csak a nők családon belüli központi szerepét szerettem volna hangsúlyozni” – mondta.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM