Konstantin
12 °C
25 °C

Olajfoltot láttak a malajziai repülő eltűnésének helyén

2014.03.08. 14:22

Egy 20 kilométer hosszú olajfoltot vettek észre a tengeren azon a környéken, ahol eddig tisztázatlan körülmények között eltűnt egy Boeing 777-es repülőgépe, 239 emberrel a fedélzetén, írja a New York Times. Az olajfoltokat a vietnami légierő vette észre, és szakértőik szerint a folt nagyon hasonlít a repülőgépek üzemanyaga által hagyott nyomokra.

tag-reuters
Fotó: Trung Hieu/Thanh Nien Newspaper / Reuters

A gépet üzemeltető malajziai légitársaság még mindig eltűntként kezeli a repülőt, és nem ismerte be, hogy lezuhant volna. A Boeing 777-200-as típusú gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, amikor szombat hajnalban, két órával a felszállás után megszakadt vele a kapcsolat. A gép ekkor Vietnam légterében volt.

Ahmad Juahari Yahya, a malajziai  nemzeti légitársaság igazgatója szerint az is lehetséges, hogy a gépnek sikerült biztonságosan landolnia valahol. A légitársaság jelenleg ezt is próbálja ellenőrizni.  A repülőt a tengeren a vietnami és a maláj flotta hajói is nagy erőkkel keresik.

Az olajfoltról egyelőre nem tudják megmondani, hogy a Thaiföldi-öböl vietnami vagy malajziai bejáratához fekszik-e közelebb. Amikor a gép utoljára jelet adott magáról, körülbelül pont a két ország között volt félúton, 10 ezer méter magasan. A légtérben jó időjárási körülmények uralkodtak, amikor a repülő eltűnt.

Amióta 1995-ben levegőbe emelkedtek a Boeing 777-esek, nem történt velük baleset, egészen tavaly nyárig, amikor egy ugyanilyen gép lezuhant landoláskor San Franciscóban. Az Asiana Airlines légitársaság gépének három utasa halt meg.

A CNN amerikai hírtelevízió által megszólaltatott szakértők szerint a Boeing 777-200 biztonságos és rendkívül korszerű, erősen "automatizált" gép, amelyet nagyon jól ismernek a malajziai pilóták. A malajziai légitársaság száz gépéből 15 Boeing 777-es. A CNN-nek nyilatkozó szakértők többször hangsúlyozták, hogy a Malaysia Airlines megbízható légitársaság, tulajdonában lévő gépeivel nagyon ritkán adódnak gondok. A gépet ráadásul tapasztalt pilóta vezette, aki már több mint 18 ezer órát volt a levegőben, és 1981 óta áll a maláj légitársaság alkalmazásában.