Kétszer annyian keresik a maláj gépet
További Külföld cikkek
-
Véget ért a szerb egyetemisták közmédia elleni blokádja
- Bejelentette lemondását az izraeli belbiztonsági szolgálat vezetője
- „Ezt kizárólag csak ezért teszik”– Kijev kőkeményen bírálta az orosz tűzszünetet
- Ötven éve került hatalomra a történelem egyik legvéreskezűbb diktátora
- Magasabb adót vet ki a Trump-kormányzat a gazdagokra?
A világ legnagyobb koponyái dolgoznak rajta a legmodernebb technológiákat felhasználva – mondta az eltűnt maláj gép kereséséről Perthben Tony Abbott ausztrál kormányfő a Global Times szerint. A kutatást koordináló Ausztrália nem szab határidőt a keresés befejezésére, nem csökkenti, sőt növeli a kutatás intenzitását – jelentette be Abbott.
Még messze vagyunk
„Ha megoldható a rejtély, akkor megoldjuk, de nem akarom alábecsülni a feladat nehézségét. Ha egyáltalán nem találunk olyan tárgyat, amely a géphez tartozott, akkor majd csökkentjük a keresés intenzitását, de ettől a ponttól még nagyon messze vagyunk” – mondta Abbott az MTI szerint.
A kutatásban részt vevő ausztráliai, kínai, malajziai, amerikai, dél-koreai, új-zélandi és japán hajókon, repülőgépeken és a perthi irányítóközpontban jelenleg összesen 550 ember vesz részt a kutatásban, de ezt a létszámot 1100-ra növelik. Hétfőn tíz légi jármű és tíz hajó kezdte el a munkát. Ezenkívül még hétfőn kifut Perthből az Ocean Shield ausztrál hadihajó, fedélzetén egy amerikai feketedoboz-kereső berendezéssel és egy távirányítású, víz alatti kutatójárművel.
Pénteken reggel indult újra a nemzetközi kutatás az eltűnt malajziai repülőgép után az Indiai-óceán déli részén, de más térségben, mint eddig, mert a Malajziában újonnan elemzett radaradatok „hiteles nyomnak” számítanak a kutatást koordináló ausztrál hatóságok szerint.
Gyorsabban repült
Csütörtökön a szélsőséges időjárási körülmények miatt fel kellett függeszteni a kutatást. Pénteken hat ország kilenc katonai és egy polgári gépe szállt fel az ausztráliai Perthből különböző időpontokban, és hat hajó (öt kínai és egy ausztrál) futott ki a kikötőből.
A Malajziában dolgozó nemzetközi vizsgálóbizottság elemzést készített a Malaysia Airlines MH370-es járata útjának azon szakaszáról, amelyet még a vele való kommunikáció megszakadása előtt tett meg a Dél-kínai-tenger és a Malaka-szoros között, és ebből az derült ki, hogy a gép gyorsabban repült, mint ahogy eddig tudták, emiatt több üzemanyagot fogyasztott, amely előbb fogyhatott el. Így az a terület, ahol az óceánba zuhanhatott a gép, 1100 kilométerrel északkeletre van attól a térségtől, ahol eddig keresték.