Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Különös egybeesések a két ázsiai repülő eltűnése között

000 Was8510895
2014.12.28. 17:30
A vasárnap hajnalban eltűnt utasszállító repülőgép esete különös hasonlóságokat mutat a márciusban elveszett malajziai gép történetével, írta a Telegraph. Mindkét gépnek hasonló a tulajdonosi háttere, hasonlóan egy hadi támaszpont közelében tűntek el, és különösen sok idő telt el az eltűnés és a vészhelyzet bejelentése között. Csak véletlen egybeesések?

Mint arról beszámoltunk, szombatról vasárnapra virradó éjjel megszakadt a földi összeköttetés azzal a repülőgéppel, amely magyar idő szerint éjjel egykor kellett volna, hogy megérkezzen Indonéziából Szingapúrba. Az AirAsia QZ8501-es járatán 162 ember tartózkodott. A fapados gép egy háromórás út kétharmadánál tűnt el, négy és fél órányi útra elég üzemanyaggal.

A brit Telegraph szerint az eddig megismert tények és körülmények alapján sok az egybeesés egy korábbi esettel, mégpedig a Malaysia Airlines 370-es járatának katasztrófájával.

A Boeing 777–200-as típusú repülőgép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, és az idén március 8-án a Thai-öböl felett tűnt el a radarok képernyőjéről. Máig nem lehet pontosan tudni, mi történt a géppel. A keresési munkálatokban részt vevő szakemberek szerint évekbe is telhet, mire kézzelfogható bizonyítékot találnak arra, hogy a Boeing 777-200-as gép, fedélzetén 239 emberrel valóban az óceánba veszett.

A brit lap felidézte, hogy több pilóta is arra hívta fel a figyelmet internetes fórumokon, hogy

mindkét esetben hosszú idő telt el a gép eltűnése és a vészhelyzet bejelentése között. 

A mostani esetben például több mint másfél órával az után jelentették be a vészhelyzetet, hogy a pilóta és a jakartai irányítótorony között megszakadt a kapcsolat. A márciusi szerencsétlenségnél is különös módon hosszú idő, közel négy óra telt el a vészhelyzet bejelentéséig.

Egy másik egybeesés a lap szerint, hogy az AirAsia QZ8501-es egy indonéziai haditengerészeti támaszponttól (Bangka-Belitung sziget) tűnt el. A márciusi esetnél is elterjedt az a pletyka, hogy egy amerikai hadi támaszponton szállt le a gép, csak erről valamiért hallgatnak. Az amerikai hatóságok ezt persze tagadták, de mivel máig nem tisztázott, mi történt, sokan nem zárják ki ezt az eshetőséget sem.

Szintén további egybeesés a két eset között, hogy ugyanazok a cégek állnak az érintett repülőtársaságok között. Az Indonesia AirAsia 49 százalékban a malajziai AirAsia csoport tulajdona, a többi részvény helyi befektetők kezében van. Fapados malajziai gép a szolgáltatás indulása óta, azaz 2002 óta egész mostanáig nem veszített el repülőgépet. Érdekes viszont, hogy egy éven belül kétszer is különös módon eltűnik két repülő.