
Magyar gimnazistát tart követendő példának a brit média
Az itv angol televízó számolt be arról hogy az érettségi eredmények (A-levelsnek hívják) alapján a londoni középiskolák tanulmányi eredményei fejlődtek a legszembetűnőbben az utóbbi években, köszönhetően egy olyan tényezőnek, amit esküszünk, soha nem fognak kitalálni.
A hírműsor szerint a fővárosban 35 000 diáknak sikerült elérnie az egyetemi felvételhez szükséges szintet, ami nagyban annak köszönhető, hogy a bevándorlók gyerekei az iskolákban egyszerűen jobban teljesítenek a briteknél. Egy dél-londoni iskolában a tanulók 90 százalékát migránsok teszik ki, de ez nem tartozik az extrém esetek közé, ahogy az sem, hogy Róza évfolyamában egyetlen diákot sem buktattak meg.
Egy nemrég készített felmérés szerint a migráns gyerekek sikere az ambíciónak és az eltökéltségnek köszönhető, nem a vele született képességeknek. Róza például különórákra járt, melyekről azt mondta az itv riporterének, hogy reméli, nem emésztették fel tanárai összes szabadidejét. Külföldön született társaihoz hasonlóan ő is többet és keményebben dolgozott, mint amit az iskola megkövetelt, és ennek lett meg az eredménye: ő az első diák a Southfields Academy nevű iskola történetében, aki bejutott Oxfordba.
Az iskola igazgatója, Wanda Golinska szerint ezen nincs mit csodálkozni, a külföldről érkező diákok jobban tanulnak, mint brit társaik, mert jobb életet szeretnének maguknak, mit amit maguk mögött hagytak.
Nem késnek, nem lógnak, az iskolában maradnak különórákra, megcsinálják a házi feladataikat, egyszerűen jobbak akarnak lenni, többet akarnak tudni.
A felmérés a diákok gimnáziumi tanulmányait követte le az első évtől az érettségiig. A The Times oktatási mellékletét szerkesztő William Stewart szerint az eredményeket értékelve az lesz a nagy feladat, hogy a tapasztalatokat több diákra kiterjesztve alkalmazzák.
Meg kell tudnunk, mivel másabbak, jobbak azok az otthonok, azok a családi körülmények, melyek ezeket az eredményeket hozzák, majd ezt kell alkalmaznunk szélesebb körben.
