Több ezren akadtak ki a rasszista thai reklámra

2016.01.08. 17:21

Nagy felháborodást váltott k, ezért néhány óra alatt törölték az internetről azt a thai reklámot, amellyel egy cég a bőrfehérítő gyógyszerét népszerűsíti – írja az MTI. A Seoul Secret nevű cég Cris Horwang népszerű thai színésznővel forgatta a rasszizmussal vádolt reklámfilmet.

Nem akartunk senkit megsérteni

– közölte a cég pénteken a Snowz nevet viselő – vagyis az angol snow (hó) szóra hajazó gyógyszert népszerűsítető reklámmal kapcsolatban. A videóban Horwang arról beszélt, hogy a szórakoztatóiparban nagyon erős a nyomás, hogy a lehető legfehérebb bőrrel rendelkezzenek az ott boldogulni vágyók. "Ha elkezdenék nem foglalkozni magammal, minden, amit azért tettem, hogy megőrizzem a fehérségemet, elveszne. Új sztárok lépnének a helyembe, eltűnnék" – mondta a reklámban a 35 éves, porcelánfehér bőrű filmsztár. Miközben beszélt, egy mosolygó fiatal nő került a színésznő mellé, Horwang arca szomorúvá és szénfeketévé vált, és jött a reklám szlogenje:

Egyszerűn fehérnek kell lenned a győzelemhez

Youtube-on több ezren szavazták le a videót és adtak hangot kritikájuknak a kommentekben. "Egyértelműen rasszizmus azt sugallni a sötét bőrűeknek, hogy vesztesek" – írta egyikőjük. "Különösen rossz, ha sztárok ilyen káros ideálokat propagálnak" - vélte Kaewmala ismert thaiföldi író, blogger is. 

Bár a reklámot rengeteg kritika érte, magáról a problémáról, vagyis hogy a fehér bőr valóban igazságtalan előnyt jelent, egyik megszólaló se beszélt. Ázsiában a világos bőr a gazdagság és a szépség jelképe. Az általánosan elterjedt vélemény szerint csak az alacsonyabb társadalmi rétegűek bőre sötét a földeken, a szabadban végzett munka miatt. A drogériák tucatnyi krémet kínálnak, amelyek állítólag világosabbá teszik a bőrt.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM