Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Vizsgálatot indított Putyin tévéje ellen a brit távközlési felügyelet

2018.04.19. 00:07 Módosítva: 2018-04-19 00:08:32

Vizsgálatot indított szerdán az orosz állami RT hírtelevízió nagy-britanniai műsorszolgáltatási tevékenységével kapcsolatban a műsorszóró engedélyek kiadásáért is felelős brit távközlési felügyelet (Ofcom) – írja az MTI.

Jönnek a szankciók

Az Ofcom egyenesen utalt arra, hogy a vizsgálat összefügg a Szkripal-üggyel, ami logikus, a hatóság ugyanis már a botrány kirobbanása után belengette, hogy szankcionálhatja az oroszok propagandatévéjét.

A bejelentés szerint a vizsgálat az angol nyelven sugárzó RT hét, a március 4-én történt mérgezés után az RT nagy-britanniai adásába került műsort vizsgál, az indoklás szerint azért, mert a Salisburyben történtek után a felügyelet a kivizsgálást indokló programok számának jelentős emelkedését észlelte, és úgy találta, hogy ezek az adások megsérthették a műsorszórási szabályzatot.

Szerdai közleményében a felügyelet felidézte a brit kormány múlt havi hivatalos állásfoglalását, amely szerint az idegméreggel elkövetett gyilkossági kísérlet azt jelenti, hogy Oroszország törvénysértő módon erőt alkalmazott az Egyesült Királyság ellen, valamint közölte, a vizsgálat célja annak feltárása, hogy az RT érintett hét programja megfelelt-e a pártatlanság kötelmének.

Célzott vizsgálat

Oroszország londoni nagykövetsége szerda este közleményben ítélte el az Ofcom által bejelentett vizsgálatot, szerintük célzott vizsgálatról van szó, amely egyetlen adott hírszolgáltató orgánum ellen irányul, egyetlen adott üggyel összefüggésben.

Az orosz nagykövetség szerint ez az adott hírszolgálatra gyakorolt hatósági nyomással ér fel, és bizonyos, hogy hatással lesz a nagy-britanniai sajtószabadságra is, ami komoly aggodalomra adhat okot.

Marija Zaharova orosz külügyi szóvivő egyébként már a múlt hónapban, az Ofcom-vizsgálat lehetőségének felmerülése után kijelentette, hogy egyetlen brit tömegtájékoztatási eszköz sem működhet Oroszországban, ha Nagy-Britanniában a Szkripal-ügy miatt megvonják az RT televízió műsorszolgáltatási jogosítványát.