Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Újraindítja az alpesi körrepüléseket a svájci cég, amelynek gépe lezuhant

2018-08-07T143142Z 915667518 RC1DBD7B70F0 RTRMADP 3 SWISS-CRASH
2018.08.08. 05:15

Két héttel egyik régi gépének katasztrófája után, augusztus 17-től újraindítja repülőgépeit az Alpokat bemutató körrepülésekre szakosodott Ju-Air svájci cég - írja az MTI.

Augusztus negyedikén, szombaton a társaság egyik Ju-52-es típusú gépe Svájcban, a Piz Segnas hegység nyugati oldalán, 2540 méteres magasságban csapódott földnek. A gépen 17 utas és a háromfős személyzet tartózkodott, mindannyian szörnyethaltak. Hivatalos közlések szerint 11 férfi és 9 nő halt meg, többségük svájci állampolgár. 

A keddi bejelentést megelőzően a mentők közölték, hogy befejezték az áldozatok holttestének kiemelését a szerencsétlenül járt gépből. 

A svájci szövetségi légügyi hatóság arról számolt be, hogy nem kötelezheti a földön maradásra a társaság két, megmaradt Ju-52-esét, hacsak nem derül ki, hogy műszaki hiba okozta a néhány napja történt balesetet. A hivatal ugyanakkor hozzátette, a Ju-Airnek szavatolnia kell, hogy a gépek személyzete és a gépek műszaki ellátásáért felelős szakemberek szellemileg képesek garantálni a biztonságos repülést.

A balesetet szenvedett gép roncsai
A balesetet szenvedett gép roncsai
Fotó: Handout / Reuters

 Christiane Gartmann, a Ju-Air szóvivője kijelentette, hogy ezt a kérdést megbeszélik az érintettekkel. Senkit sem kényszerítenek a repülésre. 

A kis társaságot, amelynek székhelye a Zürich melletti Dübendorfban van, önkéntesek működtetik, civil és katonai pilóták.

Az a gép, amely szerencsétlenül járt, 1939-ben készült, eredetileg a svájci légierő tulajdonában állt. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a tragédiát. Szemtanúk beszámolója alapján a légügyi szakértők úgy vélik, hogy a gép valószínűleg a levegőben megállt, és orral a földbe csapódott egyelőre ismeretlen okokból egy éles fordulót követően.

(Borítókép:  Arnd Wiegmann / Reuters)