Viola
-6 °C
-2 °C

A Wikipédia megtiltotta, hogy a szélsőjobbos Breitbartra hivatkozzanak a szerkesztőik

2018.10.03. 16:46 Módosítva: 2018-10-03 16:46:55

Az angol Wikipédia szerkesztői megszavazták, hogy a szélsőjobbos, trumpista Breitbart újságot a jövőben nem fogadják el hiteles forrásnak, annak megbízhatatlansága miatt. A wikipédiások ugyanígy döntöttek az Infowars nevű konteógyárról is, írja a Vice

A szerkesztők azután hozták meg a döntést, hogy többször ellenőrizték a Breitbart cikkekben szereplő információkat, és rendszeresen előfordult, hogy azok hazugságok voltak.

"Több mint 2500 Breitbart link van a Wikipédián, többnyire a szócikkek forráslistájában. Azt gondolom, hogy az oldal nem számít megbízható forrásnak. Szerintem a jövőben nem kellene elfogadnunk forrásnak a Breitbartot, kizárólag akkor, amikor tisztán tényszerű, vitathatatlan állítások szerepelnek bennük magáról a lapról, vagy annak munkatársairól" – írta a kérdést szavazásra bocsátó Wikipédia-szerkesztő.

"Ugyanúgy érvénytelen forrásként kellene kezelnünk, mint a Daily Mail című lapot" – írta támogatóan egy másik. (A Daily Mail a második legnagyobb brit lap, amiben szokott szerepelni politikai tartalom is, és a Breitbarthoz hasonlóan inkább jobboldalinak tartják, de inkább bulvártémákkal foglalkozik, nem kapcsolódik olyan szorosan semmilyen politikai mozgalomhoz, mint mondjuk a Breitbart az alt-righthoz.)

A Breitbart egyelőre nem kommentálta a hírt. Múlt héten a Wikipédia az egyértelműen baloldali Occupy Democrats nevű oldal linkejeinek használatát tiltotta meg, szintén megbízhatatlanság miatt.